• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Presence

gnuatt

Breitling
Jag har kommit över en Longines Presence som är i nyskick. Den är i en låda. "fungerar" dock inte. Men skulle tro de räcker med ett batteribyte.
Jag som har absolut 0 erfarenhet av klockor skulle vilja sälja den. Är de möjligt utan kvitto på den och vad är den ens värd? Jag förstår det ser ut att stå tjuv i min panna men så är absolut inte fallet. Jag har nämligen hittat den på en soptipp jag jobbar på. Den trilla ut från en byrå med lite andra random saker. Ser ut att komma från ett dödsbo.
 

Bilagor

  • IMG_0277.jpeg
    IMG_0277.jpeg
    198.2 KB · Visningar: 12

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Jag har kommit över en Longines Presence som är i nyskick. Den är i en låda. "fungerar" dock inte. Men skulle tro de räcker med ett batteribyte.
Jag som har absolut 0 erfarenhet av klockor skulle vilja sälja den. Är de möjligt utan kvitto på den och vad är den ens värd? Jag förstår det ser ut att stå tjuv i min panna men så är absolut inte fallet. Jag har nämligen hittat den på en soptipp jag jobbar på. Den trilla ut från en byrå med lite andra random saker. Ser ut att komma från ett dödsbo.
Bilder framifrån, sida och bakifrån för att avgöra skick. Eventuellt bild på nummer som står på baklocket behövs för att avgöra eventuell äkthet.
Svårt att avgöra pris då det inte är en speciellt eftertraktad modell i entusiast kretsar. Börja med bilder, annars är väl ett besök hos en urmakare som säljer Longines ett bra tips
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Är den i solitt guld är den värd guldvärdet plus nån hundring, är den inte solid så är den värd 1000-1500 typ.

Lets stämplar på baksidan.
 

gnuatt

Breitling
Tack för svar! De står stainless steel back på baksidan. Så förstår att den inte är värd många kronor. Lär nog sluta med den blir slängd på soptippen, igen haha!
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Tack för svar! De står stainless steel back på baksidan. Så förstår att den inte är värd många kronor. Lär nog sluta med den blir slängd på soptippen, igen haha!
Byt batteri (typ 200kr hos urmakaren) och bär den istället :) Det är en utgången modell utan datum, skulle tro att den fanns under 1980-90 talet innan de med datum kom. Med batteri och i fungerande skick borde du kunna få som @grodslukarenx sa 1000-2000kr på blocket eller tradera, dock inte här på KS ;)
 
Topp