• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines two tone, information någon?

Isberg1

Breitling
TJABBA!
Jag köpte denna klocka på Ebay för några månader sedan. Priset var ca 2000 Skr.
Fastnade för utseendet då den är väldigt lik datejust.
Jag har letat info kring denna klocka ett tag nu men hittar inget vidare.
Så därför tänkte jag kolla med er här på forumet. :)

Har någon nån idé när den kan vara tillverkad?
Hur skulle ni bedöma skicket på den?
Var priset ok?
LnO35kW.jpg


 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tycker den ser lite lurig ut?! :/
Tavlan med visare känns inte riktigt som de passar med boetten? Har du sett någon liknande som referens?
Tavlan och visare ser mer ut som den skulle höra till en tunnare mer dressad boett. Typ den här.

yGq3tJY.jpg


(Den här klockan på bilden är en fake)

Är boetten signerad?

Men jag måste säga att jag inte kan Longines modeller, någon annan kan säkert bättre säga om den är koscher eller ej.

Hoppas den är schysst! :)
 

Isberg1

Breitling
H
Jag tycker den ser lite lurig ut?! :/
Tavlan med visare känns inte riktigt som de passar med boetten? Har du sett någon liknande som referens?
Tavlan och visare ser mer ut som den skulle höra till en tunnare mer dressad boett. Typ den här.

yGq3tJY.jpg


(Den här klockan på bilden är en fake)

Är boetten signerad?

Men jag måste säga att jag inte kan Longines modeller, någon annan kan säkert bättre säga om den är koscher eller ej.

Hoppas den är schysst! :)


Hej! jag har sett några stycken som är likadana som min. Men signatur har jag inte sett.
Han som jag köpte den av på Ebay hade 100% positiv feedback. Med flera tusen sålda klockor.
Har inte letat efter signatur på boetten, ska till den lokala urmakaren imorgon han får nog ta en titt.
Tack för svaret! Det uppskattas!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
H


Hej! jag har sett några stycken som är likadana som min. Men signatur har jag inte sett.
Han som jag köpte den av på Ebay hade 100% positiv feedback. Med flera tusen sålda klockor.
Har inte letat efter signatur på boetten, ska till den lokala urmakaren imorgon han får nog ta en titt.
Tack för svaret! Det uppskattas!


Ok, men det låter ju bra! :)
(Med signerad boett menade jag om den hade longines märkning någonstans på boett/boettlock + kanske ett serienummer + annan text)
Jag har som sagt ingen vidare koll på longines modeller... Skriv gärna en rad här efter urmakarens utlåtande. :)
 

Isberg1

Breitling
Ok, men det låter ju bra! :)
(Med signerad boett menade jag om den hade longines märkning någonstans på boett/boettlock + kanske ett serienummer + annan text)
Jag har som sagt ingen vidare koll på longines modeller... Skriv gärna en rad här efter urmakarens utlåtande. :)

Allt på klockan var original. Det fanns serienummer på insidan av boettlocket. Han sade att jag hade gjort en bra affär.
Nu har jag inlämnat in klockan för ruckning och servning. :)
 
Topp