• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longings Silver Arrow

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag har länge varit ett stort fan av Longines, så när jag fann denna Silver Arrow i nästintill NOS skick så tog det inte särskilt lång tid innan den var i samlingen. Det börjar närma sig ett år sedan jag slog till och det är inte förens nu som jag sätter på stretchlänken.

Den är endast 33mm men bärs betydligt större än så som ni kan se i bilderna, speciellt på länken.
Jag har varit lite snål med handledstiden på grund av skicket men tror att det blir ändring på det nu.

Enligt Longines så fakturerades det manuella urverket (23ZS) 23 Oktober 1958 till Longines-Wittnauer i USA.
Resterande delar till klockan producerades lokalt under licens från Longines. Så i princip verkar bara urverket vara schweiziskt och resten amerikanskt.

Har sett ett fåtal av denna modell till salu men aldrig med stretchen som ni ser också är i otroligt bra skick.

Motivet på baklocket verkar svettats bort och man kan nu bara knappt se en stjärna i vissa ljus.

SA11.jpg


SA8.jpg


SA9.jpg


SA10.jpg


SA12.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ser riktigt fin ut, riktigt härligt exemplar!
Hur stor är din handled i omkrets?
De långa bandhornen luras säkert en del, ser definitivt inte ut som 33mm?
Keeper
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Ser riktigt fin ut, riktigt härligt exemplar!
Hur stor är din handled i omkrets?
De långa bandhornen luras säkert en del, ser definitivt inte ut som 33mm?
Keeper

Strax över 17cm men jag tror det är kombinationen av de långa bandhornen och länken som får den att se större ut.
 

DrDre

Patek
Grattis! Det kom en nyutgåva av den där för några år sedan, men av ngn underlig anledning så försvann den ganska fort igen.
 
Topp