Jag letade en del innan jag skapade den här tråden då ämnet är ganska smalt, men hjälp mig bredda den.
Idag var jag på bakluckeloppis i Jogersö (Oxelösund).
Bland kreti och pleti och alla morsor och farsor som krängde småbarnens urvuxna leksaker fann jag en gubbe, en antikhandlare, som sålde klockor och kameror främst.
En egen individ som jag även träffade där förra året (finns du här på forumet månne?).
Han hade en hel del fina grejer och en hel del RIKTIGT fin grejer - se bild så förstår ni.
Enligt utsago ska grejerna vara äkta.
Och enligt gubben ville han ha 190 000:- för den lilla gröna ni ser på bilden.
Såhär. För er som inte var med förstår jag att ni skrockar bakom skärmen.
För er som var där (någon?) så fattar ni vad jag menar.
Och för för er som kan tänka sig diskutera detta - vad är det som pågår om om det stämmer som han säger att grejerna är äkta?
Jag hade kunnat ställa en massa frågor till honom men omständigheterna (en sambo som drog i mig, gubben höll på att plocka upp samtidigt som folk drog i honom) tillät inte.
Hjälp mig få ett grepp om detta, tack!
Var någon av er också på plats?
Idag var jag på bakluckeloppis i Jogersö (Oxelösund).
Bland kreti och pleti och alla morsor och farsor som krängde småbarnens urvuxna leksaker fann jag en gubbe, en antikhandlare, som sålde klockor och kameror främst.
En egen individ som jag även träffade där förra året (finns du här på forumet månne?).
Han hade en hel del fina grejer och en hel del RIKTIGT fin grejer - se bild så förstår ni.
Enligt utsago ska grejerna vara äkta.
Och enligt gubben ville han ha 190 000:- för den lilla gröna ni ser på bilden.
Såhär. För er som inte var med förstår jag att ni skrockar bakom skärmen.
För er som var där (någon?) så fattar ni vad jag menar.
Och för för er som kan tänka sig diskutera detta - vad är det som pågår om om det stämmer som han säger att grejerna är äkta?
Jag hade kunnat ställa en massa frågor till honom men omständigheterna (en sambo som drog i mig, gubben höll på att plocka upp samtidigt som folk drog i honom) tillät inte.
Hjälp mig få ett grepp om detta, tack!
Var någon av er också på plats?