• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Loppisar? Och i synnerhet gubben på Jogersö bakluckeloppis?!

johangustafson84

Silver
2-Faktor
Jag letade en del innan jag skapade den här tråden då ämnet är ganska smalt, men hjälp mig bredda den.

Idag var jag på bakluckeloppis i Jogersö (Oxelösund).
Bland kreti och pleti och alla morsor och farsor som krängde småbarnens urvuxna leksaker fann jag en gubbe, en antikhandlare, som sålde klockor och kameror främst.
En egen individ som jag även träffade där förra året (finns du här på forumet månne?).
Han hade en hel del fina grejer och en hel del RIKTIGT fin grejer - se bild så förstår ni.
Enligt utsago ska grejerna vara äkta.
Och enligt gubben ville han ha 190 000:- för den lilla gröna ni ser på bilden.

Såhär. För er som inte var med förstår jag att ni skrockar bakom skärmen.
För er som var där (någon?) så fattar ni vad jag menar.
Och för för er som kan tänka sig diskutera detta - vad är det som pågår om om det stämmer som han säger att grejerna är äkta?

Jag hade kunnat ställa en massa frågor till honom men omständigheterna (en sambo som drog i mig, gubben höll på att plocka upp samtidigt som folk drog i honom) tillät inte.

Hjälp mig få ett grepp om detta, tack!
Var någon av er också på plats?

IMG_8041.jpeg

Omöjligt att avgöra med den bilden.
Men varför skulle han leta kunder på en loppis och inte sälja via annan kanal eftersom han uppenbarligen ”vet” vad han har?

För det första borde du nog överväga byta sambo.

För det andra, det kan säkert vara äkta. Ser inga konstigheter med klockorna på bilden. De flesta samlare finns utanför klocksnack. Spenderar man mest tid här blir man lätt blind.

Omöjligt att avgöra med den bilden.
Men varför skulle han leta kunder på en loppis och inte sälja via annan kanal eftersom han uppenbarligen ”vet” vad han har?
Du svarar väl själv på din egna fråga.

Just eftersom han vet vad han har letar han loppiskunder...
Hur många av dessa som nu spontanköper en Rolex för 190pengar bara sådär medan man letar begagnade barnkläder dubbade vinterdäck och gamla porrtidningar är en annan femma😉

Det är ju på intet sätt några anmärkningsvärda klockor som ligger där om man bortser från den gröna som ingen lär köpa.

Det är ju på intet sätt några anmärkningsvärda klockor som ligger där om man bortser från den gröna som ingen lär köpa.
Han hade schyssta grejer.
Mest dress-Omega anno 50-60, lite Atlantic, några 70-talsfunkiga, men också en del guldkorn som en JLC-dressare som inte kom med på bild, han hade en Rolex Date (tror jag) på armen med ett Oysterflex etc.
Jag såg den inte nu men förra året hade han även modernare Omega Speedmasters i olika utföranden.

Tydligen är den här marknaden varje tisdag under sommaren så jag kanske tar ett varv till (utan sambo) och gör det utförligare.

Hänt exakt samma för mig förra sommaren fast i Åmmebergs antikmarknad, låg massor med överprisade vintage dress Certina, tissot, fickur etc. och så en kermit. Utan länk. Mitt ibland. Tror han ville ha typ 80kr för den. Allt kändes så fel och många varningsflaggor (vill minnas det låg en fake DD bredvid vilket inte stärkte intrycket)…

Tillbaka
Topp