• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Lorier Neptune III PB 18/2

Sennelier

Guld
2-Faktor
Pris
3500 kr (4000 kr)
Returpolicy
Nej, fråga hellre en gång extra
Bilder Skickat
  1. Ja
Såld!

Här har vi en superfin dykare från amerikanska Lorier. Modellen är den hyllade Neptune och just denna version har mörkblå urtavla och helvita index, en färgkombination som slutat tillverkas, vilket gör den ganska ovanlig och svår att få tag på.

Uttagen 2022 av första ägaren. Jag har haft den i ett par veckor. Fint skick. Oundvikliga smårepor på ett fåtal ställen, men jag hittar inget större än så att anmärka på. Studera gärna bilderna och bedöm själv, jag har försökta ta så skarpa bilder som möjligt i dagsljus och med systemkamera.

Så länge klockan är ute till försäljning ligger den i lådan utan att användas. Natobandet på fjärde bilden sitter nu på en annan klocka och ingår därför inte. Jag tog bara med bilden för att illustrera den mysiga lumen.

Jag har inte gjort någon utförlig mätning av tidshållningen, men den verkar hålla sig väl inom specifikationerna. Miyotas 9000-serie går inte alls att jämföra med deras 8000-serie, uppgraderingen är som natt och dag enligt mig. 90S5 är en äkta “no date” och går tyst och mjukt. Jag har inte hittat något att anmärka på under tiden jag haft den.

Nypris inklusive frakt- och importavgifter från USA är knappt 7500 kr.

Köp på plats är möjligt, jag bor i nordvästra Skåne. Vid distansköp står köparen för valfri frakt. Jag har gott om goda referenser i min good guy-tråd.

Inga byten.

Tack KS för ett härligt forum och möjlighet att annonsera!

Specifications
Diameter: 39 mm
Thickness: 12.5 mm including the domed crystal
Lug to lug: 46.8 mm
Lug width: 20 mm
Movement: Miyota 90S5 “Premium Automatic” No Date, 28,800 vph, 24 jewels, hackable, 42 hr power reserve
Case: Brushed 316L SS, drilled lugs
Bracelet: Brushed 316L SS, solid endlinks, screw pins, milled clasp
Crystal: Domed Hesalite
Water resistance: 200 m
Lume: SuperLuminova® BGW9
Crown: 7.3 mm, screw down, signed
Caseback: Screw down, solid, engraved

https://www.lorierwatches.com/en-se/pages/neptune-iii-design-blog

_DSC0014.jpg
_DSC0015.jpg
_DSC0016.jpg
1000006380.jpg

_DSC9999.jpg
 
Senast ändrad:
Topp