• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lotteri på Klocksnack

Bjudko

Cartier
Jag är med på ett annat klockforum där man har lotteri en gång per år och en klocka av dyrare modell är vinsten. Senast blev det en helt ny Rolex Sub utan datum som gick till någon lycklig vinnare. Någon som håller med om att det vore en kul grej här?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Det har tagits upp tidigare. Handlar mest om att hitta någon som vill styra upp det.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Superkul grej! Jag var oxå med i lotteriet på andra forumet, men trots 1/50 chans tycker jag bättre ide spara den dryga tusenlappen o köpa sig en klocka när ekonomin blir tillräcklig. (Läs undertexten bitter att jag inte vann;))
Skämt åsido. Tror mer på att spara pengen o köpa klockan när pengen är tillräcklig.
Trots detta kommer jag säkert vara med en gång till när tillfälle ges.
Summa summarum, mitt inlägg har ingen kontenta... Men spel o lotteri är kul, och lyfter verkligen på hatten för de som roddade, grymt!!!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Aa, hade köpt lotter för 1800 kr, men ingen vinst här inte, inte ens ett tröstpris :)
 

noxela

Omega
Lotteriet på det andra forumet hade väldigt höga insatser. Även valet av vinst var lite tråkigt och välkänt. Det var bara gambling med hög insats för att någon ska få en Rolex. Skulle vara roligare med lägre insatser och en enklare men lite okänd vinst. T.ex. 100 lotter á 100:- och ha en eller två klockor från något kul micromärke som vinst. Eller kanske någon limited edition från ett etablerat märke. En chans att få in lite udda fåglar i forumets klockbestånd.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag har varit med ett par gånger på det andra forumet....men ingen vinst. :(

Jag har köpt lotter, Svenska Spel, Multi Lotto Eurolott och allt vad det heter - ingen vinst :(
Jag har hört lotto - vunnit ett par hundra kronor som jag spelat bort igen.... :(
Jag har kört ATG - där ligger jag plus.....:D

Men inte skulle jag banga för ett lotteri på klockor heller, det är sällan man vinner och ändå så kör man vidare och hoppas......:cigar:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jag köper gärna lott men har inte tid att dra igång det själv, även om det hade varit lockande. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om en pålitlig person med erfarenhet tar tag i det, varför inte.

Problemet är att alla gapar "ja! kör!", ungefär som när man står på krogen kl 03:00 och gafflar om att man ska styra upp en riktigt sjuk resa.
 

R0B

Panerai
Gå på KS-events, har hört att man kan vinna feta dinkor där...
Råfeta! :)
image.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har varit med ett par vändor på TTTs lotteri. Vann en Omegamorgonrock för några år sedan.
Om ni bildgooglar på "doxa keps" så ligger en bild på yours truly iklädd denna Omegamorgonrock som bild nr 2!! NR 2?! Fan vet varför :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har varit med ett par gånger på det andra forumet....men ingen vinst. :(

Jag har köpt lotter, Svenska Spel, Multi Lotto Eurolott och allt vad det heter - ingen vinst :(
Jag har hört lotto - vunnit ett par hundra kronor som jag spelat bort igen.... :(
Jag har kört ATG - där ligger jag plus.....:D

Men inte skulle jag banga för ett lotteri på klockor heller, det är sällan man vinner och ändå så kör man vidare och hoppas......:cigar:

Jag vann 100.000 på trisslott när jag var sex år.:cigar: Tyvärr gick pengarna åt till jävligt nödvändiga grejer, men tråkigt skit. :(
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hade varit roligt..hur mycket var insatsen på TTT när det Rollen låg i potten?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har varit med ett par vändor på TTTs lotteri. Vann en Omegamorgonrock för några år sedan.
Om ni bildgooglar på "doxa keps" så ligger en bild på yours truly iklädd denna Omegamorgonrock som bild nr 2!! NR 2?! Fan vet varför :)
På min dator så är du alltid nummer 1 RicVin :heart:

Capture.PNG



För övrigt så är Svenska Spels lotter en frivillig skatt för dom som inte förstår statistik...
 

JohnDoe

Rolex
Vet att TRF också kör rolex lotterier. Insatserna brukar vara höga och frågan är hur många som vill satsa 1000-1500 kr på en lott. Jag skulle inte göra det. Att köra med ett lägre lottpris och en billigare vinst kommer nog inte locka så många eftersom det inte finns någon wowfaktor med. Men vill någon köra så absolut men kör ett röstningsinlägg först för att se intresset.
 

TB12

Cartier
Vet att TRF också kör rolex lotterier. Insatserna brukar vara höga och frågan är hur många som vill satsa 1000-1500 kr på en lott. Jag skulle inte göra det. Att köra med ett lägre lottpris och en billigare vinst kommer nog inte locka så många eftersom det inte finns någon wowfaktor med. Men vill någon köra så absolut men kör ett röstningsinlägg först för att se intresset.

Om det på ett mindre populärt forum fungerat att få folk att betala dessa summor så kan jag inte se någon orsak till varför det inte skulle fungera här. 1 000-1 500 kr är en del pengar men för många ingen jätte stor utgift så tror inte det hade blivit några problem att exempelvis få 50 pers och betala 1 500 kr.
 

JohnDoe

Rolex
Håller med om att 1000-1500 inte är några pengar. Men är själv inte så spelintresserad. Ser mest lotter som pengar i sjön. Hellre auktioner där en viss procent går till BCF.
 
Topp