• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lotteri på Klocksnack

Rivalen

Rolex
Lotteriet på det andra forumet hade väldigt höga insatser. Även valet av vinst var lite tråkigt och välkänt. Det var bara gambling med hög insats för att någon ska få en Rolex. Skulle vara roligare med lägre insatser och en enklare men lite okänd vinst. T.ex. 100 lotter á 100:- och ha en eller två klockor från något kul micromärke som vinst. Eller kanske någon limited edition från ett etablerat märke. En chans att få in litTTT har ette udda fåglar i forumets klockbestånd.

TTT har ett sådant 100:-lotteri också, m a o 2 lotterier per år. Sen om man tycker det är tråkigt att vinna möjligheten att gå in till t ex Nymans Ur och kunna säga att det skall finnas en ny 114060 undanlagd till mig här, så är det är ju det en smaksak.
Men sök forumet - det finns flera trådar om detta, För den som inte vet så är jag "part i målet" då jag är en av arrangörerna av Rolexlotteriet på TTT.

Som KenKun sa, någon måste kliva fram. Intresse finns i överflöd det visar tidigare polls.
 

Rivalen

Rolex
Om det på ett mindre populärt forum fungerat att få folk att betala dessa summor så kan jag inte se någon orsak till varför det inte skulle fungera här. 1 000-1 500 kr är en del pengar men för många ingen jätte stor utgift så tror inte det hade blivit några problem att exempelvis få 50 pers och betala 1 500 kr.

Blir det ett Rolexlotteri 2016 på TTT så kommer vi troligen att ha ett spann 700-2100 i insats/andel. Alltså teoretisk möjlighet att nå 100000:- att köpa klocka för på 50 andelar, men precis som för alla lotterier så vet ju inte arrangören hur många som delar på dessa andelar. Min känsla är att fler och fler delar för att få ner kostnaden och ändå behålla en hyfsad chans jämfört de flesta andra lotterier. Så hur dyrt det blir är lite upp till en själv och ens klock- eller andra kompisar. Tidigare vinnare har betalat 700:- för sin andel och årets vinnare tror jag lade 1000:-. Alla vinnare är med på bägge forumen om än olika aktivt.

Tidigare polls visar att ca 100 KSare är intresserade.

Tidigre polls visar runt 100 pers
 
Topp