• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lug to lug

crdsa71

Breitling
image.jpeg
Ursäkta för både parfymklockan och nybörjarfrågan men visst stämmer det att lug to lug avståndet ligger på lite mer än 50mm? Ställer frågan eftersom att klockans diameter är 42mm och det därför kanske känns lite orimligt att lug2lug är hela 10mm längre. Tacksam för svar.
 

tissoter

Audemars
image.jpeg
Ursäkta för både parfymklockan och nybörjarfrågan men visst stämmer det att lug to lug avståndet ligger på lite mer än 50mm? Ställer frågan eftersom att klockans diameter är 42mm och det därför kanske känns lite orimligt att lug2lug är hela 10mm längre. Tacksam för svar.
Gant klocka tycker jag det ser ut som!

Det är ju ganska långa bandhorn på den där modellen, det spelar ju in på längden.
 

MånsT

Rolex
Jodå, 52mm för att vara petig. Känns inte omöjligt på en 42:a, bandhornen måste ju sticka ut en bit och 5mm vardera är väl ingen ko på isen. Dock hade de ju kunnat formats snyggare...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Varför skriver inte tillverkarna ut detta någonstans?
Jag letade efter lug to lug-måttet på en Breitling avenger 2 Seawolf men det var ju lögn i h-vete att hitta detta. :mad:

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_WP_20160618_17_25_30_Pro.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför skriver inte tillverkarna ut detta någonstans?
Jag letade efter lug to lug-måttet på en Breitling avenger 2 Seawolf men det var ju lögn i h-vete att hitta detta. :mad:

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_WP_20160618_17_25_30_Pro.jpg
Du kan ju ringa en AD och fråga men om du har provat den så vet du ju hur den sitter.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Klart man kan ringa. Men varför skriver de inte ut detta mått när de specar så mycket annat?
 
Topp