• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luggholes yey or ney

Luggholes

  • Älskar det

    Röster: 71 87.7%
  • Hatar det

    Röster: 6 7.4%
  • Coolt men fan vad svårt det är att få på länken igen. Helvete!

    Röster: 4 4.9%

  • Totala väljare
    81
  • Enkät stängd .

Pistol_Pete

Panerai
Bild eller så brinner tråden!
Ok.
image.jpg


Lugholes är praktiskt.
 
  • Like
Reactions: ssl

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vintage = absolut
Mellan = beror på modell, en safir-SD så som 16600 får gärna ha det men på en safir DJ kan jag vara utan
Ny = nä

Ska man inte byta band i tid o otid så behövs inte lugghål på nyare klockor. Äldre passar det bättre på rent estetiskt
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jaha, gör du så. Jag kör igenom sprinten, lägger dit ändlänken med sprinten i utfällt läge och låter den vila på undersidan av luggarna. Sen trycker jag in ena änden av sprinten varpå ändlänken glider ner och sprinten förpassar sig till sitt lughål. Sen gör jag om proceduren med andra sidan och sen är det klart och länken sitter på plats. Inga konstigheter :)

Jag gör på samma sätt men det är ju så tight att det inte finns någon marginal och blir det bara liiiite snett så kilas det fast.
Anyhow, länken kom på till slut igen och nu kommer den inte åka av på nått år.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Yay! Men bara jag som har problemet att stiften på verktyget går av? Kanske dålig kvalité på verktyget..
 
Topp