• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lugholes - to be or not to be?

Lugholes - to be or not to be?

  • Självklart!

    Röster: 68 81.9%
  • Hål i boetten, är du tokig!

    Röster: 12 14.5%
  • Har faktiskt aldrig funderat på det...

    Röster: 3 3.6%

  • Totala väljare
    83

aljung

Panerai
2-Faktor
Hallå panelen!

Har en fråga (se omröstning) angående lugholes vara eller icke vara. Personligen älskar jag dem. Tycker det ger klockan en helt annan karaktär och de underlättar något enormt vid bandbyten.

Vilken är eran åsikt i frågan? Har avsaknaden/förekomsten av lugholes fått er att avstå ett köp? Ös på med åsikter.

Trådar utan bilder brukar sällan uppsakttas så här kommer ett par på mina klockor (båda har lugholes).

dagens48.JPG
bild 7.JPG


//Andreas
 

emilarne

Cartier
Känner att det beror på vilken klocka man snackar om, men jag lutar åt utan hål. Men barometern kan lätt slå över..
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
På en toolwatch så definitivt med lugholes. Är dock tveksam till hur det hade sett ut på de nya maxicase...
 

Nexus

Panerai
En fullständigt idiotisk konstruktion som bara ger möjligheten att repa sönder luggarna på ännu mer kreativa sätt.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Jo!
750forest04velv.jpg

(stulen bild)

På toolklockor är det ett närmast ett måste tycker jag. Får en lätt klaustrofobikänsla av de stängda bandhornen på t ex tudor pelagos.

Funkar bra på den, fick även prova en gammal Tissot-dressare på förra GTG:n som hade lugholes och det funkade bra på den också.

Vad gäller Pelagosen så håller jag med till 100% :)
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
går ju inte att rösta på båda.. men på min DJ nej, vilket det tyvärr är. På denna är jag dock kluven.

smidigt och "tooligt" men det är rätt nice utan också..
image.jpg
 
Topp