• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lum-Tec - Schyssta beaters?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade en sån i början av min klockbana. Tung pjäs med en jävla lume. Ganska lik Panerai men inte helt kopierad.. Gillar du den är det nog bara att köpa.
b2ea90f5.jpg

b193fadf.jpg

Ett av mina första AW straps köptes till denna..
71d9806a.jpg
 

Mako

Omega
Hade en sån i början av min klockbana. Tung pjäs med en jävla lume. Ganska lik Panerai men inte helt kopierad.. Gillar du den är det nog bara att köpa.
b2ea90f5.jpg

b193fadf.jpg

Ett av mina första AW straps köptes till denna..
71d9806a.jpg
Kanske lite för fina som beaters efter att ha sett dina bilder...gillade deras web dock och flera av uren.
 

swingminx

Breitling
Jag har en M52 och är jättenöjd med den.
En av Tungsten modellerna så det är bra tyngd i den vilket jag gillar.
Tungsten eller wolfram som materialet heter är ju väldigt svårt att repa, men däremot lättare att brista. Läst en del klocktrådar i USA där folks Lum Tec tungsten klockor gått av vid bandfästet.
Därav använder jag inte min som beater, men sen är det också min dyraste klocka i samlingen :)
Kolla in deras nya Cobalt serie, ska vara nästan lika reptålig som tungsten men inte lika känsligt för stötar.
 

Maxis554

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Hej Chrisse.
Jag har en M52 och är nästan granne med Mölndal, vill du klämma på en så hojta så kan vi ses.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast han länkar ju dit via sin webshop?
Hur som haver, gillar lum-tec, bara klämt på en batteridriven kronograf men skulle gärna testa en M38/Tungsten/M300. Även lumzilla/500m divern med orange lume är ju cool men lär väll vara hur stora som helst :D
Det stämmer men jag vet att han sålt/lämnat agenturen vidare efter att han tog in Squale.
 

babanker

Panerai
Nu blev jag väldigt intresserad av Lüm-Tec. :) Väldigt många fina modeller. Någon som spontant har något tips på vars man lättast hittar begagnade? WUS?

Må väl,
Philip
 

Mako

Omega
Jag har en M52 och är jättenöjd med den.
En av Tungsten modellerna så det är bra tyngd i den vilket jag gillar.
Tungsten eller wolfram som materialet heter är ju väldigt svårt att repa, men däremot lättare att brista. Läst en del klocktrådar i USA där folks Lum Tec tungsten klockor gått av vid bandfästet.
Därav använder jag inte min som beater, men sen är det också min dyraste klocka i samlingen :)
Kolla in deras nya Cobalt serie, ska vara nästan lika reptålig som tungsten men inte lika känsligt för stötar.


M52an är också fin, Cobalt är kanske ersättaren till Tungsten/Wolfram. På .com sidan dyker detta meddelande upp när man klickar på M Tungsten "There are no products matching the selection." Men den finns på den Svenska sidan? Märkligt...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De har ju pvd-versioner också.
Jag var helt besatt av lüm-tec när märket kom, men har aldrig ägt någon. Den som RicVin haft är riktigt cool. Jag ser det såhär:

+ Många coola modeller
+ Finns med olika urverk, Seikos 6R15, Miyota (kvarts/automat
+ Finns med sandwich dial
+ Limiterade upplagor
- Dyra för att vara mikrobryggda.
- Dåligt andrahandsvärde.
- Rörigt sortiment
 

Mako

Omega
De har ju pvd-versioner också.
Jag var helt besatt av lüm-tec när märket kom, men har aldrig ägt någon. Den som RicVin haft är riktigt cool. Jag ser det såhär:

+ Många coola modeller
+ Finns med olika urverk, Seikos 6R15, Miyota (kvarts/automat
+ Finns med sandwich dial
+ Limiterade upplagor
- Dyra för att vara mikrobryggda.
- Dåligt andrahandsvärde.
- Rörigt sortiment

Perfekt, tack för grym sammanfattning. Lite sugen på lite olika mod, får se vad som ryms i budgeten närmsta tiden;-))


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Fick lite återkoppling från dem.
De har kontor i Sisjön, ett stenkast från mig.

Kommer besöka dem efter helgerna och kolla lite. Kanske kan förhandla fram någon deal för KS'are!?
 
Topp