Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vacker sub!Köpte denna klocka igår. Lumen lyser knappt på natten utan blir bara stark om man håller den under en lampa först. Ska det vara så?
Kort, och konsist
Hur är det med luminova? Jag får för mig att det är oklart hur det kommer att åldras.Vacker sub!
Lumen blir sämre med åren, men klockan i övrigt är jättefin!
Lumen måste alltid laddas, om det inte är radium, men det är det inte!
Eftersom det bara har funnits i ca 20 år så vet man ju inte men att det blir sämre lysförmåga genom åren har vi ju märktHur är det med luminova? Jag får för mig att det är oklart hur det kommer att åldras.
Hur är det med luminova? Jag får för mig att det är oklart hur det kommer att åldras.
Luminova åldras inte! Skillnad på luminova och superluminova, det är därför nya klockor lyser bättre. Om det inte är massa skit på lumen såklart.Eftersom det bara har funnits i ca 20 år så vet man ju inte men att det blir sämre lysförmåga genom åren har vi ju märkt
Snyggt! Jo men helt föreståeligt att superluminova lyser bättre än luminova. Men frågan är väl snarare ifall klockan nämnd ovan lös bättre dagen den kom ut ur butiken jämfört med idag?Luminova åldras inte! Skillnad på luminova och superluminova, det är därför nya klockor lyser bättre. Om det inte är massa skit på lumen såklart.
Företaget som tillverkar lyspastan har alltid sagt att den är permanent.Snyggt! Jo men helt föreståeligt att superluminova lyser bättre än luminova. Men frågan är väl snarare ifall klockan nämnd ovan lös bättre dagen den kom ut ur butiken jämfört med idag?
Mycket imponerandeFöretaget som tillverkar lyspastan har alltid sagt att den är permanent.