• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lumen börjar ge sig, vilka val har man?

Rex

Breitling
Har en 1675 från 1966 som jag märker nu att lumen på "6" & "9" samt visarna börjar vittra sönder lite lätt, jag tror det är en mk1 tavla! Ser lite korn inne i klockan och jag måste erkänna att det börjar störa mig lite :(

Jag vet hon är gammal och det hör till, men vad är mina val?

1. Service tavla + visare (vad är kostnaden på det om någon vet)?

2. Leta efter en ny mk1/2/3 tavla + visare

Tacksam för alla inlägg.

Med vänlig hälsning, Marin
 

Rex

Breitling
Det känns lite i hjärtat att se det här. Klockan är helt ny servad för 11månader sen, boetten är helt opolerad så den är grymt fin!!! Hittar jag en mk1/2 tavla så är det väl bara frågan innan det händer igen eller? Hmm, kanske service tavla är bäst, men vad tar dom för det?

Ja just det, jag har en himla fin vikt 7836 länk med 380b ends + ett par 258 ends. Om någon är intresserad, skulle helst byta dom mot en vikt eller oval jubilee länk med endlinks. Kommer posta den för byte senare.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Låter som en fantastisk klocka . Du bör inte göra någonting annat än att tömma ut lösa lumepartiklar. Ok, du kan ju köpa en servicetavla och spara den du har till en lycklig arvtagare :)
 

David

Bödeln
Service tavla + visare (vad är kostnaden på det om någon vet)?

3300 kr

Det är det enda rätta, byt trasiga delar!

131111-YW-Scrap.jpg


131111-YW-Service.jpg
 
Topp