• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luminor Panerai mindre storlek ?

adress

Friends of KS
Finns det mindre storlekar på Panerai Luminor än 40 mm ? Är varken Sylvester Stalone eller Arnold - så klockan blir väldigt stor - vilket ju är meningen.... Men ändå. Skulle gärna ha en som jag kan ha på armen - utan att ha en mitella till. Smala handleder har sitt pris.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har du provat en Panerai tidigare? Jag har inte direkt stora handleder och så som Panerai är utformade så sitter de bra trots sina 44mm. Af Sjodahl har en 40mm så han kan säkert bistå med lite bilder och lite tugg om hur den sitter. Men så mycket mindre än 40mm tror jag du får problem att hitta. Tyvärr. Tror hur som helst att 40mm skulle sitta gott.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Detta har tagits upp förut, men jag har oxå smala handleder & var orolig för passformen, men man vänjer sig snabbt!

40 mm. Luminor tyckte inte jag satt bra alls när jag provade den. Blir helt fel i proportionerna på nå´t sätt. För hög/bullig.
Prova en 44 mm. så får du se! Jag vande mig snabbt (har 165 mm. omkrets på handleden) - se MickeG's recenssion i Recenssions-delen där jag lagt in lite bilder på en 44 mm. 111:a i tråden.

Den är stor, ja. Men en Panerai SKA vara stor! ;)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Och jag kör en 514 på 47 mm samt har tidigare haft en 422 plus ett otal 44 mm. Sannolikheten för att jag ska gå tillbaka till 44 är rätt liten trots att mina handleder inte är grövre än ca 170 mm. Panerai SKA vara stort :D
 

Starship

Cartier
Jag fastande för Panerai men var rädd att det skulle bli helt fel på mina 165mm-handleder. (Nu är det kanske risk att det blir upplopp i tråden) Min lösning var att köpa en PAM 111 hommage från Getat för att testa hur det känns med storleken. Nu tycker jag den passar perfekt och är sugen på en äkta, även om hommagen visat sig vara en riktigt schysst klocka.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jag fastande för Panerai men var rädd att det skulle bli helt fel på mina 165mm-handleder. (Nu är det kanske risk att det blir upplopp i tråden) Min lösning var att köpa en PAM 111 hommage från Getat för att testa hur det känns med storleken. Nu tycker jag den passar perfekt och är sugen på en äkta, även om hommagen visat sig vara en riktigt schysst klocka.


512:an är väl 42?


KÖP INGEN HOMMAGE!!!!!!! :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag som får lite ångest varje gång jag rockar min Panna med mina 17 cm handleder, men det verkar ändå som om det är en rätt vanlig omkrets bland oss Panerai-bärare :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nee, det går inte att träna upp handleden.
Underarmarna ja men handlederna så är motsatsen till träning bättre, bara att fetta på er så ska ni se att dom växer.
Inget jag rekommenderar men ändå.



Mm, tänkte väl det. Kör ju styrketräning, gjort det i lite över två år nu. Handlederna är fortfarande lika "små" :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
40mm är minsta storleken när det gäller Panerai.
Bland de mer vanliga finns det bla pam49, pam50, pam51. Vidare finns även pam119,120,125,126, 241,244.
Det finns fler modeller men de är väldigt limiterade.

Personligen tycker jag att Panerai misslyckades med 40mm modellerna, de tilltalar inte till mig för fem öre.
Försök med 42 har varit lyckade, 392 och 512 är bra exempel.
44 och 47 är vad Panerai handlar om i grund och botten.

Utgå inte från storleken när det gäller Panerai, tom 'taniga' handleder kan ratta 44mm Luminor base utan problem det finns det många bra exempel på här på forumet.
 

adress

Friends of KS
Jag som får lite ångest varje gång jag rockar min Panna med mina 17 cm handleder, men det verkar ändå som om det är en rätt vanlig omkrets bland oss Panerai-bärare :)
17 cm är vad jag har - trodde jag var sällsynt med mitt " handkapp". Verkar riskfritt att prova med 40-44 mm i alla fall.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det viktiga är att du ser vad klockan är. Enligt mitt tycke, finns ingen annan klocka som är så ren och lätt att se hur mycket klockan är. Jag har en Rolex Datejust 36 mm, förutom min älskade Panerai Radomir 45 mm och ärligt talat, Rolex datejust 36 mm är svår att se tiden på, dag som natt. Panerai Radomir 45 mm är en riktig klocka i jämförelse. Vad inte rädd för storleken. Den är och blir din vän.
 
Topp