• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Luminox, Tool, above all.

Molgan

Basic
Ja, det är konceptet.
Att den ursprungliga 3001 är en del US Navy Seals std. Utrustning säger väl en del.
Är det någon som provat dessa odödliga tidshållare?
Lite bu eller bä vore trevligt att höra, min Casio känner sig hotad, borde den?

Jag arbetar inom blåljusbranschen och har testat flera Luminox genom åren (bl a "Navy Seals 3051") och gick på marknadsföringen tidigare men framförallt för att jag tycker att de ser coola ut. Dålig hållbarhet (armband som går av, glas som går sönder efter minsta lilla smäll m.m) är tyvärr min erfarenhet. Det är inte bara en klocka jag baserar den erfarenheten på. Flera av mina kollegor har även de köpt Luminox genom åren och jag kan ärligt talat inte komma på en som har något gott att säga om dessa klockor pga hållbarhetsproblem då man utsätter dem för det som de påstår att de är byggda för.

Så i min värld är de inte "odödliga tidshållare" någonstans. Den posten har Casio med G-Shock. Posten som Navy Seals, diverse militära och polisiära förbands favoritklockor är även det Casio G-Shock - tro inget annat.

G-Shock är ohotade betr kvalite och i viss mån också användarvänlighet MEN G-Shock har ytterligare +
Man kan nörda in på:
-model
-screwback(heter det så?)
-MADE IN JAPAN
-limited ed

Jag gillar ju Casio som tusan, men jag skulle gärna skaffa nått lika bra med med ett tuffare yttre.
Att säga att jag köpt Luminox marknadsföring är ett försiktigt påstående, allt snack om Navy Seals köper ju jag direkt :)
Men Trist att höra att dessa coola klockor inte verkar hålla måttet, jag ska lyssna på @Parabellum och den erfarenhet han förmedlat.

IMG_0148.JPG
Min liminox är fortfarande hel och fin. 6år senare. Använder den när det är tid för oömma tillfällen. Men jag är en civilperson, så vi pratar risk för repor, skog, vatten och sand som element och inte övervåld. Den största fördelen är att klockan är lätt, så den känns ej på armen och är då heller ej ivägen. Och jag gillar lume/lumen.

Luminox har jag bra erfarenhet av men det finns ett ännu bättre märke...
TRASER!!!
Kolla på denna Tornado Pro! Tror det blir mitt nästa köp i alla fall.

10CAE793-B6E6-4829-B388-FC3CC5A324BD.jpeg

Tillbaka
Topp