• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lurad av här på KS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Clemons

Silver
2-Faktor
Gjorde bytesaffär på distans. Paketet kom, ingen klocka i paketet utan ett multiverktyg istället.

Han insisterade att hans paket skulle lämnas in på ett speciellt postombud, där jag gissar att innehållet byttes ut då den låg där i 24h (vilket jag gissar var planerat).

Hur går jag tillväga? Är ett byte i 50tkr klassen. Kollade med ett flertal referenser på forumet innan och fick att han var reko och han har referenser och referenstråd.

Inget svar på telefon nu.

Senast ändrad:
Hur går jag tillväga? Jag skickade ju min klocka som han har hämtat ut. Hur gäller postens försäkring här+

Polisanmäla min klocka?

Gjorde bytesaffär på distans. Paketet kom, ingen klocka i paketet utan ett multiverktyg istället.

Han insisterade att paketet skulle lämnas in på ett speciellt postombud, där jag gissar att innehållet byttes ut då den låg där i 24h (vilket jag gissar var planerat).

Hur går jag tillväga? Är ett byte i 50tkr klassen. Kollade med ett flertal referenser på forumet innan och fick att han var reko och han har referenser och referenstråd.

Fyfan vad tråkigt. Hoppas det löser sig!
Vilken medlem ?

Han insisterade att paketet skulle lämnas in på ett speciellt postombud, där jag gissar att innehållet byttes ut då den låg där i 24h (vilket jag gissar var planerat).

Beklagar. Jättetråkigt att höra.

Var det klockan i det paket som du skickade som senare innehöll ett multiverktyg eller fick du ett paket från den andra parten och det innehöll verktyget?

Naturligtvis ska du polisanmäla!
Jag skulle ha PM:at nån i ledningen för att bestämma hur ni ska gå vidare!
Håller tummarna!

• Like
Reactions: bvb
Uppskattar all hjälp jag kan få, och jag är mitt i en flytt också. Mår verkligen inte bra nu.

Men du sa att han insisterade att DU skulle lämna in paketet på ett speciellt ombud där du misstänker att innehållet byttes ut? Jag hänger inte med.

Förlåt, är i upplösningstillstånd. Han insisterade att HAN skulle lämna in till ett speciellt ombud då det skulle gå snabbare. Istället låg paketet kvar där i 24h utan att skickas.

Gör en polisanmälan, ta ärendenummer på din anmälan. Kontaktar sen posten för att stoppa din klocka.

Sen om det är som du söger, så finns det ju folk hör som gjort affärer med honom innan så få reda på hans uppgifter borde inte va långt borta!

Förlåt, är i upplösningstillstånd. Han insisterade att HAN skulle lämna in till ett speciellt ombud då det skulle gå snabbare. Istället låg paketet kvar där i 24h utan att skickas.
Hmm. Han kunde ju bara skicka verktyget direkt om det var han som skickade det. Varför lämna in där någon annan bytte ut det?

Låter jättekonstigt.

Beklagar såklart, men jag får inte ihop det.

Någon på postombudet som bytt utan uret24s vetskap kanske?

Detta löser sig nog till det bästa skall du se.

Som andra har sagt här så finns det nog sätt att komma i kontakt med denna person ifall det skulle behövas.

Hmm. Han kunde ju bara skicka verktyget direkt om det var han som skickade det. Varför lämna in där någon annan bytte ut det?

Låter jättekonstigt.

Beklagar såklart, men jag får inte ihop det.

Någon på postombudet som bytt utan uret24s vetskap kanske?

Han kan ju känna någon där eller så är det någon anställd som har öppnat paketet. Ser det som helt osannolikt att just mitt paket skulle öppnas på måfå, men vem vet.

Vad gäller med försäkring? Om det är så att det är någon på posten som stulit från paketet, är det hans försäkring som gäller då? Min klocka är ju framme. Förtydligande, vems försäkring gäller i ärendet då det är hans leverans som har blivit påverkad.

Om X är reko så ber jag er redigera bort namnen, jag har nämligen gjort det. Jag vill inte hänga ut någon i onödan men samtidigt är det för många steg i denna process som verkat totalt knas.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp