• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad genom Chrono24 på 65.000kr

Nic

Rolex
2-Faktor
Verkligen en bra idé och bussigt av dig att starta tråden som en varning för andra att inte kliva i samma fälla, vilket är lättare att göra än man tror.
Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för din del.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jäkligt tråkigt... :(
Det enda jag vet är att kreditkortsbetalning kan gå att få ersättning för när man utsätts för brott. En stor fördel med sådana kort alltså...att tänka på inför framtiden?
Hoppas det löser sig...
 
Hej forumet. Detta blir min första post, lite tråkigt ämne men iaf. Here goes.

Riktigt tråkig läsning. Detta hände en bekant en gång i tiden på ett annat forum. Jag råkade just då befinna mig i samma land som bedragaren och lyckades efter lite detektivarbete få tillbaka en stor del av summan om inte hela (minns inte) till min forumkompis. Min kompis blev sen lurad igen några månader senare och den gången var det kört för gott. Sjuk story men helt sann. Vet inte hur mycket hjälp jag kan vara till här, men den scammaren var notorisk och det har stått väldigt mycket om honom på några av de stora forumen. Dock så hade han varit lite slarvig med en mailadress som han använde för att scamma folk och detta i sin tur ledde till att jag lyckades få fram lite delikat info om honom som gjorde att han mjuknade upp och skickade tillbaka pengar...

Jag tror att han som blev scammad är eller var reggad på klocksnack förut. Om du ser denna post så kan du kontaka mig i dm så kan vi ta igen lite. :)

MVH
 

Zingo

Rolex
Ok, tur för dig. Du kanske kan outa säljaren?

Såhär såg andra mailet ut från säljaren Luis Freda:

Luis Freda <[email protected]>
5 nov.
cleardot.gif

cleardot.gif

cleardot.gif

Hello,
I decided to make the transaction through Chrono24. The watch comes in its original box, with all papers and authenticity certificate. The price is Eur 6500 but is not negotiable. The Chrono24 Trusted Checkout fee is 2.5% of the value of the watch.
They have the watch with the box and the papers, they will act as a third party so the deal will be safe.They will ship the watch worldwide. This is the safest way to proceed with this transaction. If you agree to these conditions, please send me your delivery info:

1. Full Name:

2. Full Address:

3. Phone number:

After i will receive your details i will forward them to Chrono24 and they will send you the details regarding the transaction.

This is the safest way to proceed with this transaction.

Best regards,


Chrono24 Support <[email protected]>

15:14 (12 timmar sedan)

(Deutsche Version unten)
Dear Sir or Madam,
Thank you for using Chrono24.
We registered that you contacted a German private seller for an Rolex GMT-Master II Black & Blue Bezel (116710BLNR) for 6.644 Euro. We have indications that the seller is possibly not trustworthy.
We deactivated the ad while we are checking the details. We recommend to stop trading negociations.
Please always be careful if you buy from a private seller.
See also our tipps here:
http://www.chrono24.com/en/info/escrow.htm
If there are any further questions do not hesitate to ask.
Kind regards,
Your Chrono24 Team
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
@eliasantoine verkligen hemskt historia. Trillade över din instagram och du verkar vara en geniun klockfantast.

Undra hur ofta liknande händer, jag kan tycker att chrono24 borde förtydliga hur deras tjänst fungerar så inte andra råkar göra samma sak. I detta fall verkar ju flera blivit drabbade.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fy vad tråkigt för dig!
Jag lider med dig och jag hoppas verkligen att du kan få tillbaka pengarna på något sätt, även om det känns som att det inte lär hända...

@Sverker2 Du är en tvättäkta idiot.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Nej, men som köpare så kanske man har ett visst ansvar? Många lovar gud och gröna skogar, då kanske det är läge för köparen att göra lite research?

Jag försvarar inte skojare, men det kanske finns en gräns för hur naiv man får vara?
Kan väl hålla dina åsikter för dig själv. Känns rätt så dumt att klanka ner på TS i det här ämnet. Hoppas det är en engångs företeelse annars hamnar du på min ignorera lista. Så trött på troll
 

N.Bathes

Cartier
Trevligt att du strör salt i såret...
Man behöver inte vara idiot för att bli lurad alltid utan allt kan vara rätt men ändå blir man lurad!
Däremot finns det endel som skrattar över andras olycka, (ensamvarg med endast internet vänner dom aldrig träffat/ negativ syn på sig själv)
En kompis köpte en klocka via nätet. Allt gick rätt till
Klockan kollades upp med nummer och äkthetsintyg mm mm men sen skickades en likadan falsk klocka med posten. Säljaren fick man ej tag i. Ända man kunde gjort var att kontaktat italiensk polis och kollat innan. Endel säljer 20-30 billigare objekt för att få bra omdömen för att sen göra den stora smällen och sälja en DYR klicka och ta hem vinsten.
Så säkert är det aldrig.
 

N.Bathes

Cartier

N.Bathes

Cartier
Okej, kände inte till detta! Tack för rättelsen, rätt ska vara rätt.
Kan tillägga som en liten tröst att en kille begick massa bedrägerier på Blocket bl.a.
Polisen kollade upp detta eftersom att väldigt många anmält personen. Killen hade som tur var kvar ganska mycket av pengarna på sitt konto som blev fryst av myndigheterna. Personen hittades och åtalades samt betalades pengar tillbaka i den mån det gick. Så om tillräckligt många anmäler så blir han efterlyst av polisen!!
Många struntar i att anmäla för dom tror att dom ej får några pengar tillbaka ändå samt att dom skäms. Men
ANMÄL allt bedrägeri (T) det kan ta månader, år mm men förr eller senare hamnar en sån människa i nätet...
 

N.Bathes

Cartier
Här är lite info om domännamnet, är säkert fejk, men kanske värt att kolla telefonnummer, adress etc, man vet aldrig:

Domain Name: checkout-chrono24.com
Registrant Name: PERFECT PRIVACY, LLC
Registrant Organization:
Registrant Street: 12808 Gran Bay Pkwy West
Registrant City: Jacksonville
Registrant State/Province: FL
Registrant Postal Code: 32258
Registrant Country: US
Registrant Phone: +1.9027492701
Registrant Phone Ext.:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext.:
Registrant Email: [email protected]
Klassisk fake adress alla VPN tunnel
 

Sten

Cartier
Nej, men som köpare så kanske man har ett visst ansvar? Många lovar gud och gröna skogar, då kanske det är läge för köparen att göra lite research?

Jag försvarar inte skojare, men det kanske finns en gräns för hur naiv man får vara?
Alla har såklart ett ansvar, även du för din elaka kommentar. Sedan heter det "Guld och gröna skogar" inte "gud och gröna skogar".
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Riktigt tråkigt att läsa... Även om det inte ser ljust ut, hoppas jag att du får tillbaka dina pengar!

@Sverker2
Du måste ha haft det jobbigt i ditt liv....
 

Rivalen

Rolex
Ansluter till kören som beklagar vad som hänt och hoppas du hittar ett sätt att få tillbaka pengarna även om jag inte har goda råd om hur man kan göra. Tackar för att du lämnar ut ditt öde till oss att lära av och lägger upp en varning under rubriken Chrono24 på klockinfo.se, sedan 5 minuter tillbaka, med länk till denna tråden. Kanske någon av våra knappt tusen besökare per månad hittar varningen där och också hittar hit innan skada är skedd. Lägger även en varningstråd på TimeToTalk med länk hit.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ouch. Det är svårt att bevisa brott också innan "rimlig tid" har gått för "brottet". Var med om en liknande sak med några skojare som köpte en elektronikkedja och började sälja bluffprodukter utan att skicka något för några år sedan. Polisen kunde inte göra något eftersom inte något brott hade begåtts än, men alla visste ändå att inga paket skulle skickas ut. Jag fick tillbaka pengarna genom banken, det jag behövde då var att göra en polisanmälan och skicka in den referensen. Fick tillbaka pengarna inom några dagar. Hur som helst så betalade jag med kort och det gör det enklare eftersom det ingår köpskydd när man använder de stora korten (visa/mastercard). Tror det har med spårbarheten i transaktioner att göra, banköverföringar är svårare då de har en lösare koppling till köpet.

Hoppas det går bra, svindrygt att råka gå på en sån grej, måste varit en trovärdig scam.
 

Sverker2

Breitling
Riktigt tråkigt att läsa... Även om det inte ser ljust ut, hoppas jag att du får tillbaka dina pengar!

@Sverker2
Du måste ha haft det jobbigt i ditt liv....

Mitt liv är faktiskt bara skit, så du har helt rätt. Jag hade det tveksamma nöjet att få en rektalundersökning för några dagar sedan. En lurig skåning körde upp 8 meter slang i röven på mig för att utforska tarmarna. Till en början så var det faktiskt ganska lustfyllt, och jag låg på britsen med halvstånd och funderade på om bögarna trots allt inte hade en poäng. Sedan tryckte den lömske fan upp slangen med full kraft i röven på mig, och jag kom på andra tankar....
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Såhär såg andra mailet ut från säljaren Luis Freda:

Luis Freda <[email protected]>
5 nov.
cleardot.gif

cleardot.gif

cleardot.gif

Hello,
I decided to make the transaction through Chrono24. The watch comes in its original box, with all papers and authenticity certificate. The price is Eur 6500 but is not negotiable. The Chrono24 Trusted Checkout fee is 2.5% of the value of the watch.
They have the watch with the box and the papers, they will act as a third party so the deal will be safe.They will ship the watch worldwide. This is the safest way to proceed with this transaction. If you agree to these conditions, please send me your delivery info:

1. Full Name:

2. Full Address:

3. Phone number:

After i will receive your details i will forward them to Chrono24 and they will send you the details regarding the transaction.

This is the safest way to proceed with this transaction.

Best regards,

Chrono24 Support <[email protected]>

15:14 (12 timmar sedan)

(Deutsche Version unten)
Dear Sir or Madam,
Thank you for using Chrono24.
We registered that you contacted a German private seller for an Rolex GMT-Master II Black & Blue Bezel (116710BLNR) for 6.644 Euro. We have indications that the seller is possibly not trustworthy.
We deactivated the ad while we are checking the details. We recommend to stop trading negociations.
Please always be careful if you buy from a private seller.
See also our tipps here:
http://www.chrono24.com/en/info/escrow.htm
If there are any further questions do not hesitate to ask.
Kind regards,
Your Chrono24 Team

Fick du se det här före eller efter du köpt?
image.png
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mitt liv är faktiskt bara skit, så du har helt rätt. Jag hade det tveksamma nöjet att få en rektalundersökning för några dagar sedan. En lurig skåning körde upp 8 meter slang i röven på mig för att utforska tarmarna. Till en början så var det faktiskt ganska lustfyllt, och jag låg på britsen med halvstånd och funderade på om bögarna trots allt inte hade en poäng. Sedan tryckte den lömske fan upp slangen med full kraft i röven på mig, och jag kom på andra tankar....

Vad är det man brukar säga @Sverker2, somliga straffar gud med detsamma :rolleyes:!
 
Topp