• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurar på att köpa klocka till gumman.

bjrn

Panerai
2-Faktor
Som det står i rubriken så lurar jag på att köpa klocka till gumman. Jag hittade en hos Dr. Watch som jag är lite vad jag har tänkt mig: http://www.blocket.se/stockholm/Ori...ejust_6917_Guld_58237286.htm?ca=11&w=3&last=1

Min fundering är om det är bättre med en standardtavla än diamantindex? Jag tror inte hon bryr sig om vad det är för tavla, så funderingen är mer om "marknadsvärdet" är sämre med diamant eller om det är något som gör att den räknas som bastard?
 

thomastheswede

Audemars
Jag tror inte diamant-urtavlan TILLFÖR något större värde, så mycket kan jag säga.

Är det bara jag som tycker länken ser jätte"rasslig" ut, kolla från sidan. Har faktiskt aldrig sett en icke-solid Jubilee-länk förut men en snabb googling visar att de fanns på den tiden.

Min sambo bröade sin Rolex-karriär med en s6 mm 6917, gick sedan upp på en midsize och kör nu en sub. Size matters!
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tackar!
Jag har inte sett att inte länken var solid, så den klockan går bort. Jag letar vidare.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Som det står i rubriken så lurar jag på att köpa klocka till gumman. Jag hittade en hos Dr. Watch som jag är lite vad jag har tänkt mig: http://www.blocket.se/stockholm/Ori...ejust_6917_Guld_58237286.htm?ca=11&w=3&last=1

Min fundering är om det är bättre med en standardtavla än diamantindex? Jag tror inte hon bryr sig om vad det är för tavla, så funderingen är mer om "marknadsvärdet" är sämre med diamant eller om det är något som gör att den räknas som bastard?
Köpte en 36mm till min fru, och hon tycker den sitter perfekt.
Angående tavlan tror jag en tavla utan diamanter kanske attraherar fler, i alla fall om du går på den större modellen.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Köpte en 36mm till min fru, och hon tycker den sitter perfekt.
Angående tavlan tror jag en tavla utan diamanter kanske attraherar fler, i alla fall om du går på den större modellen.

Tack, jag tar till mig dina råd! Letar vidare efter klocka utan diamanter, men med solid länk. Tror att jag skall köra på en liten 26mm, då jag köpte en sådan till dottern min och hon är nöjd med storleken.
 
Topp