• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

LuxeryWatches

Du får troligen inget jättebra pris men de är seriösa handlare så inga problem att sälja till de om du inte vill/ orkar sälja privat.

Jag sålde en Patek till dem och det var en fantastiskt smidig affär och jag tycker jag fick hyfsat betalt.
De var också villiga att köpa en rolex av mig och hade då betalt KS-pris.
/j

Ok då gjorde jag ett misstag
Det behöver det inte vara, även om den ena brukar få ut ett högre pris så kan man inte säga att den andra inte kan få det. Det går inte att säga vid en aktion om det inte är en vara som regelbundet går ut på auktion och det finns något att jämföra med.

Vad är det för klocka?

Jag var inne på LW och ville sälja en Rolex Exp 1 14270 för över ett år sedan. Kanske ingen "Luxury Watch" i somligas ögon men hursom. Bemötandet började med att de först påstod att certifikatet till klockan inte var äkta (utfärdat i Japan någon gång på 90-talet) pga detta kunde de inte betala något vidare högt pris. Då jag visste själv att det absolut inte var några konstigheter med certifikatet så stod jag på mig och efter ytterligare koll så trodde dem att den nog ändå var äkta. Priset dem ville erbjuda blev dock inte högre och kändes som ett åckerpris (vill minnas att det var 20-30% lägre än KS-pris).

Nu var detta som sagt över ett år sedan och möjligt att jag bara haft otur med den specifika säljaren...

Tillbaka
Topp