• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luxury Watches på Manolo.se

UNO

Panerai
Gillar LW efter att ha köpt några klockor där.
Fint reportage på Manolo.se
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Bjjuder enligt min erfarenhet riktigt dåligt vid inbyte, i alla fall i mitt fall.
Hade diskussioner om en AP jag var intresserad av att byta in, och han bjöd ca 10 000 mindre än andra handlare.
Har vart inne i butiken två gånger, tänkte att alla kan ha en dålig dag men den gubben verkade ha två i vart fall så nej tack till LW han kan behålla sina dyra klockor.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
På A svarar jag: nja, allt vad det medför att annonsera och så så är det värt det tycker jag.
På B svarar jag: absolut inte ! Trevligare och mer sund/reko kille får man leta länge efter.
Vi har väl olika erfarenheter helt enkelt. Drygare gubbe får man leta efter, är min erfarenhet.

Och det finns alltid folk som vill betala högt så är det.
 

Chagall

Cartier
Nej, fy för det stället. Jag har varit inne där två gånger och fått "hjälp" av samma sura gamla gubbe båda gångerna. Nej tack.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag träffade Tony för flera år sedan i deras butik på sibyllegatan. Jag var då ny inom klockor och hade egentligen ingen koll. Jag tyckte då att han tog väl hand om mig som ev. kund och besvarade tålmodig mina frågor. Det var helt enkelt en bra upplevelse för mig. De sista åren har jag bara varit inne i butiken sporadiskt och haft ett par samtal över telefon. Den nya butiken tycker jag är väldigt trevlig. Jag kan dock tycka att jag inte längre upplever samma bemötande som tidigare av Tony och andra i butiken. Det är på ett sätt synd men jag tror att de fått fart på sina affärer och har en ordentlig omsättning till personer som inte hänger på klockforumen. Jag vill dock lyfta Tonys son George som jag anser är riktigt bra i bemötande av kund. Detta efter egna och goda vänners erfarenhet. Beträffande priser ligger de ganska högt men allt är ju relativt. När det gäller inbyte tycker jag dock att de erbjuder ganska rimliga nivåer men det är ju så klart beroende av priset på klockan man ska köpa av dem.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag träffade Tony för flera år sedan i deras butik på sibyllegatan. Jag var då ny inom klockor och hade egentligen ingen koll. Jag tyckte då att han tog väl hand om mig som ev. kund och besvarade tålmodig mina frågor. Det var helt enkelt en bra upplevelse för mig. De sista åren har jag bara varit inne i butiken sporadiskt och haft ett par samtal över telefon. Den nya butiken tycker jag är väldigt trevlig. Jag kan dock tycka att jag inte längre upplever samma bemötande som tidigare av Tony och andra i butiken. Det är på ett sätt synd men jag tror att de fått fart på sina affärer och har en ordentlig omsättning till personer som inte hänger på klockforumen. Jag vill dock lyfta Tonys son George som jag anser är riktigt bra i bemötande av kund. Detta efter egna och goda vänners erfarenhet. Beträffande priser ligger de ganska högt men allt är ju relativt. När det gäller inbyte tycker jag dock att de erbjuder ganska rimliga nivåer men det är ju så klart beroende av priset på klockan man ska köpa av dem.
Som sagt tidigare kan jag inte hålla med dig angående inbytespriser.
Var intresserad av en klocka i prisklassen 150k, och hade ett inbyte med värde (handlare) för ca 85k, LW bjöd 70k.
Sålde senare till annan handlare för 85k.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Åkte runt halva stan till en kontakt till en av ägarna för att visa upp en klocka de ville köpa av mig. Hade avvisat andra intressenter då de lovat att köpa den till ett överenskommet pris. Efter jag visat upp klockan skambudar de ner det överenskomna priset något så in i...

Fruktansvärt dålig erfarenhet.
 

Fourvière

Breitling
Känner igen mig i det som skrivits. Erbjöd dem att köpa min blå Tudor sub 79090 för några månader sedan. Fullset. De tog sig en titt på den, erkände att den var i bra skick och att de kunde tänka sig att köpa den för, om jag minns rätt, 14-15, och sedan sälja den för 20-21. Efter att i flera år granskat chrono24 tycker jag att LW hör till de dyrare aktörerna på Chromo24. Tvekar därmed på att de plötsligt skulle lägga sig och bli klart billigast...Fast vad vet jag.
Vidare hade de ingen kännedom om sina konkurrenter eller om KS osv, vilket jag ändå tyckrr de borde kunnat snappa upp om de ändå köper och säljer klockor.


Det blev ett nej. Kändes inte rätt.
 
Senast ändrad:
Jag tycker det är kul att det öppnat en butik med lite allt möjligt gottigt.:)

Tyvärr ser jag mig inte själv som någon köpare i butiken, även om de har mycket fina ur. Det jag stör mig på är att, precis som andra påpekat, de begagnade uren beskrivs som superskick när de i själva verket inte är det. Bilderna anser jag i flera fall vara direkt missvisande mot hur klockan sen i verkligheten är. Jag har kikat så jag vet personligen. Sånt gillar inte jag.

Sen är ju priserna lite lätt bananas. Men det är ju marknadsekonomi i Sverige. :)

Trevligt reportage och jag önskar butiken lycka till och hoppas det går bra.

/gustav
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vet att du har goda relationer till dem, vilket är bra och det i sig ifrågasätter jag inte. Utan undrar bara vad som får dig att välja dem framför ad?
Jag såg tex en pam590 på Nymans. Den listar ca 66.000 om jag inte minns helt fel. På LW kostar den 76'

Nu är det kanske så att du inte
Betalar 76 för den men ändå svårmotiverat för mig i vart fall.
 

DrDre

Patek
Det är nog oundvikligt att man får dåligt I inbyte och får betala ganska höga priser. För att betala hyra och ett par loner och så lite riskersättning, så måste man väl få in minst 200 000 kr i vinst mellan inköp och försäljningspris per månad. Så det är inte précis som hobbyhandlarna här på forumet som kanske kan tjäna någon eller några tusenlappar på att flippa en beg rolex och som inte har några kostnader alls i stort sett.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det är nog oundvikligt att man får dåligt I inbyte och får betala ganska höga priser. För att betala hyra och ett par loner och så lite riskersättning, så måste man väl få in minst 200 000 kr i vinst mellan inköp och försäljningspris per månad. Så det är inte précis som hobbyhandlarna här på forumet som kanske kan tjäna någon eller några tusenlappar på att flippa en beg rolex och som inte har några kostnader alls i stort sett.
Vet inte hur andra jämfört här i tråden, men om du läst hela materialet, ser du att min jämförelse angående i bytespriser avser andra handlare, i Sverige, samt inom Europa.
Hur andra handlares kostnader ser ut vet jag inte, men inbytespriset som erbjöds av LW var utan tvekan det sämsta bud jag fått på den klockan.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vet att du har goda relationer till dem, vilket är bra och det i sig ifrågasätter jag inte. Utan undrar bara vad som får dig att välja dem framför ad?
Jag såg tex en pam590 på Nymans. Den listar ca 66.000 om jag inte minns helt fel. På LW kostar den 76'

Nu är det kanske så att du inte
Betalar 76 för den men ändå svårmotiverat för mig i vart fall.

Skulle säga att hans slutkommentar är obegriplig
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Vet att du har goda relationer till dem, vilket är bra och det i sig ifrågasätter jag inte. Utan undrar bara vad som får dig att välja dem framför ad?
Det är någon stämning inne hos AD som är stel och dryg.. allt är så fint, exklusivt och drygt.. Inne på Luxury Watches har jag hajat till, det är bara klockjävlar och business -en inställning som jag gillar och jag är ju som sagt där i ärenden någon gång eller två i månaden så det blir självklart att jag vänder mig dit när vänner behöver klockor och sedan när jag vill köpa något dyrare.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är någon stämning inne hos AD som är stel och dryg.. allt är så fint, exklusivt och drygt.. Inne på Luxury Watches har jag hajat till, det är bara klockjävlar och business -en inställning som jag gillar och jag är ju som sagt där i ärenden någon gång eller två i månaden så det blir självklart att jag vänder mig dit när vänner behöver klockor och sedan när jag vill köpa något dyrare.
Vad bra, då vet jag att du aldrig vill ha plats på Rob-event för det är så stelt och tråkigt..
 

DrDre

Patek
Vet inte hur andra jämfört här i tråden, men om du läst hela materialet, ser du att min jämförelse angående i bytespriser avser andra handlare, i Sverige, samt inom Europa.
Hur andra handlares kostnader ser ut vet jag inte, men inbytespriset som erbjöds av LW var utan tvekan det sämsta bud jag fått på den klockan.


Alla handlare har väl sina egna förutsättningar och affärsmodeller och därmed matchande avkastningskrav. Jag gjorde ingen allmän genomgång av alla handlare, utan ville bara lyfta fram att ett upplägg som LW kräver rätt stora marginaler och en viss rotation.
 

UNO

Panerai
Jag tror att förmågan att läsa en kund, att se kunden i alla är nog mer utvecklad hos butikers ägare än anställda.
Iom att AD oftast har anställda kommer det sas på köpet med att verksamheten expanderar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känner igen mig i det som skrivits. Erbjöd dem att köpa min blå Tudor sub 79090 för några månader sedan. Fullset. De tog sig en titt på den, erkände att den var i bra skick och att de kunde tänka sig att köpa den för, om jag minns rätt, 14-15, och sedan sälja den för 20-21. Efter att i flera år granskat chrono24 tycker jag att LW hör till de dyrare aktörerna på Chromo24. Tvekar därmed på att de plötsligt skulle lägga sig och bli klart billigast...Fast vad vet jag.
Vidare hade de ingen kännedom om sina konkurrenter eller om KS osv, vilket jag ändå tyckrr de borde kunnat snappa upp om de ändå köper och säljer klockor.


Det blev ett nej. Kändes inte rätt.
Jag köper den för 20' ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror att förmågan att läsa en kund, att se kunden i alla är nog mer utvecklad hos butikers ägare än anställda.
Iom att AD oftast har anställda kommer det sas på köpet med att verksamheten expanderar.
Hänger inte med alls i ditt resonemang. Du kan vara en bra ägare med uselt kundbemötande, men som säljare är ju kundbemötande a och o. Som säljare är du dessutom lätt utbytt till skillnad från som ägare, alltså är du mer motiverad som säljare att ha ett bra kundbemötande. Dessutomsöker man ju sig inte till säljjobb om man inte gillar att snacka med folk.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Vad bra, då vet jag att du aldrig vill ha plats på Rob-event för det är så stelt och tråkigt..
Tycker självklart inte att Rob är dåliga. Däremot så har mina upplevelser (som är väldigt subjektiva, positiva som negativa) lett till att jag vänder mig till LW när det vankas klockköp. Precis som du vänder till dig Rob.
 
Topp