• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luxury Watches på Manolo.se

KenKun

Patek
2-Faktor
Är de fortfarande lika dåliga på att uppdatera lagersaldot på sin hemsida? Stundtals kändes mest som att de bara ville locka över en till butiken...
Måste man även boka tid innan, för att få komma in?
 

UNO

Panerai
Hänger inte med alls i ditt resonemang. Du kan vara en bra ägare med uselt kundbemötande, men som säljare är ju kundbemötande a och o. Som säljare är du dessutom lätt utbytt till skillnad från som ägare, alltså är du mer motiverad som säljare att ha ett bra kundbemötande. Dessutomsöker man ju sig inte till säljjobb om man inte gillar att snacka med folk.
Ska och ska ja men verkligheten, ja det är något annat. Min egen bästa sälj-gen kommer ur att jag under gymnasiet stod och stekte hamburgare på typ Mc D kvällar och helger. Att kunna göra något för någon utan något för någon utan att sända en signal av obehag/olust/underlägsenhet eller vara lismande inställsam och underdånig. Egen erfarenhet är att de bästa säljarna säljer inte, de bara är och utifrån kommer viljan att köpa.
Sen finns det ju kunder som går igång på fjäsk och lismande, som inte har några vänner men de slipper man i 9 fall av 10 när det blir lite kostsammare.
 
Senast ändrad:

Whedda

Rolex
Bra artikel. Gillar även att kommentarerna varken nonchaleras eller raderas, utan bemöts av krönikören på ett nyanserat sätt.

Självklart vill vi att man skall få yttra sina uppfattningar om det vi skriver om oavsett om dessa är positiva eller negativa. Vi har inget ekonomiskt intresse i LW utan ville bara bevaka butiken som tveklöst har det bredaste utbudet av t ex Patek i Sverige.

Kul att du gillade artikeln :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Fast det är väl ett teoretiskt problem iom att du aldrig köper vare sig nya eller dyra klockor..

Inte gjort det riktigt till mig själv, än. Däremot har jag förmedlat en del klockor i år och i fjol från Luxury Watches, de är inte teoretiska småpengar. Precis som du gör åt Rob.
 
Senast ändrad:

Whedda

Rolex
Att köpa från gråhandlare när man kan få samma service från AD.
Jag stöttar mer än gärna AD men det är en sak på en SubC och en annan på Pateker som varken Rob eller Bo Berggren får in mer än någon gång per år om ens alls. Finns klockorna på bägge ställena väljer även jag AD men LW har ju ett markant större utbud av exempelvis Patek i lager än vad våra två AD:s har tillsammans.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag stöttar mer än gärna AD men det är en sak på en SubC och en annan på Pateker som varken Rob eller Bo Berggren får in mer än någon gång per år om ens alls. Finns klockorna på bägge ställena väljer även jag AD men LW har ju ett markant större utbud av exempelvis Patek i lager än vad våra två AD:s har tillsammans.[/QUOTE

.

Vet iof att lagerhållning inte alltid är sanningen... de skyfflar runt... är det en klocka de flaggat upp men inte finns så är priset så högt att ingen vill köpa.... de har blivit avslöjade. .
 

Whedda

Rolex
Vet iof att lagerhållning inte alltid är sanningen... de skyfflar runt... är det en klocka de flaggat upp men inte finns så är priset så högt att ingen vill köpa.... de har blivit avslöjade. .

Det kan säkert stämma. Men faktum kvarstår att när jag var där låg det fler klockor på bordet från Patek än Rob och Bo B haft inne tillsammans i år. Lägg där till ett flertal grande complications som nästan aldrig kommer till Sverige.

Jag har bara positivt att säga om våra AD:s i Stockholm men tänker inte ignorera att andra fysiska butiker kan vara ett intressant alternativ om man letar efter den typen av klockor.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det kan säkert stämma. Men faktum kvarstår att när jag var där låg det fler klockor på bordet från Patek än Rob och Bo B haft inne tillsammans i år. Lägg där till ett flertal grande complications som nästan aldrig kommer till Sverige.

Jag har bara positivt att säga om våra AD:s i Stockholm men tänker inte ignorera att andra fysiska butiker kan vara ett intressant alternativ om man letar efter den typen av klockor.
Jag vet att de flaggade upp en gilt, när en på forumet ville se den så hävdade de att den var för dyr för honom. Sedan klämde de till med pris strax under en mille. @Aquaracer2 är en köpt spoling,, jag vet att Rob är som alla anda.. @Aquaracer2 ör köpt..
 

JohnDoe

Rolex
Köpta är vi alla som säljer vår själ för pengar för att arbeta. Hur ska man göra för att födas som en rik baron med fickorna fulla av guld?
 
C

China

Guest
Jag vet att de flaggade upp en gilt, när en på forumet ville se den så hävdade de att den var för dyr för honom. Sedan klämde de till med pris strax under en mille... @Aquaracer2 är en köpt spoling,, jag vet att Rob är som alla anda.. @Aquaracer2 ör köpt..

Bortsett från "smoke and mirrors" som förekommer hos en del gråhandlare, så tycker jag att du är ganska hård mot @Aquaracer2. Om du pekar ut honom som knähund till en gråhandlare, så är det väl läge för att alla andra med branch kopplingar eller för den delen svarthandlare får stå vid skampålen? Missförstå mig rätt, men nog finns det ganska många debattörer som har ett ekonomiskt intresse...
 
Senast redigerad av en moderator:
P

Philippe Stern

Guest
Köpta är vi alla som säljer vår själ för pengar för att arbeta. Hur ska man göra för att födas som en rik baron med fickorna fulla av guld?
Jag säljer inte min själ. Den är köpt. Dyrt. Frågan är lätt att besvara: rätt föräldrar.
 
Senast redigerad av en moderator:

par

Patek
2-Faktor
#10 Fredrik säger
i går, 22:56 - Anmäl

Måste tyvärr instämma med tidigare kommentarer om service och bemötande. Har vid flertalet tillfällen mailat och ringt för att fått inbytespris på en Rolex mot en annan Rolex och varje gång har det slutat med att jag handlat någon annanstans. Ganska snorkiga kommenterar om att den klockan du har kan vi max få 40000 för så den kan vi endast ge dig x kronor för... För att sedan någon vecka senare hitta exakt samma modell för en bra bit över 50000 ... Och via stora seriösa handlare i Tyskland få ett inbytespris vad klockan är värd mot att man köper en ny dyrare klocka av dem... Den gång jag var i butiken och skulle titta på en vintage GMT 1675 som de enligt hemsidan skrev var i mint condition så var besvikelsen stor för klockan i butiken var så långt från mint condition den kan vara, och väldigt överprisad. Nu var inte detta i deras nya butik utan den gamla. Så fortsätter handla genom Chrono24 som både är tryggt enkelt och smidigt och framförallt betydligt bättre priser...



Jag och Fredrik tänker nog helt olika. Att ha ett påslag på 10 000kr eller 25% är inte mycket i min värld. Har svårt att se hur LW ska överleva om de inte har minimum den marginalen. Han har nog missuppfattat hur ett företag som köper och säljer fungerar.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag har varit inne i LWs butik på Sibyllegatan två gånger. Första gången var för flera år sedan. Bemötandet var mycket bra och vi hade en trevlig pratstund samtidigt som jag fick testa en rad olika klockor. Andra gången (för kanske ett år sedan) var bemötandet ok men inte mer än så. Det kändes stressigt och jag fick inte alls ett lika bra intryck som första gången.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Förstår inte syftet med tråden, är det att hylla LW där TS har varit och köpt klockor och är nöjd eller är det att berömma Whedda för reportaget?
Har inte varit inne på LW, men jag tycker det var ett bra reportage från Whedda.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Intressant reportage @Whedda ! Hur kommer det sig att LW kan få tag i sådana klockor som ingen annan (AD) i Sverige kan få tag på inom rimlig tid? Hur ser deras kontaktnät ut?
 

Whedda

Rolex
Intressant reportage @Whedda ! Hur kommer det sig att LW kan få tag i sådana klockor som ingen annan (AD) i Sverige kan få tag på inom rimlig tid? Hur ser deras kontaktnät ut?

Det vet jag inte men det handlar väl till stor del om att de är just gråhandlare och inte behöver gå via företagen som tillverkar klockorna. Deras kontaktnät är uppenbarligen väldigt stort då de hävdar att de kan få fram mer eller mindre vilken klocka du vill. Men inte nödvändigtvis till lägsta pris såklart.
 

Whedda

Rolex
Förstår inte syftet med tråden, är det att hylla LW där TS har varit och köpt klockor och är nöjd eller är det att berömma Whedda för reportaget?
Har inte varit inne på LW, men jag tycker det var ett bra reportage från Whedda.

tror det var mest för att tipsa om en klockrelaterad artikel rörande en butik i Stockholm.

Jättekul att du gillade reportaget!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det vet jag inte men det handlar väl till stor del om att de är just gråhandlare och inte behöver gå via företagen som tillverkar klockorna. Deras kontaktnät är uppenbarligen väldigt stort då de hävdar att de kan få fram mer eller mindre vilken klocka du vill. Men inte nödvändigtvis till lägsta pris såklart.

"Hävdar" ja..
 

Whedda

Rolex

De har ju uppenbarligen både fått fram både en och två unika klockor samt sålt betydligt fler. Jag vet då jag satt och jonglerade med flera stycken av dem.
Inte för att jag är spekulant på en 5270 för 1.3 miljoner men man kan ju fortfarande tycka att det är imponerande när dessa är extremt ovanliga om ens existerande hos våra auktoriserade återförsäljare.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
De har ju uppenbarligen både fått fram både en och två unika klockor samt sålt betydligt fler. Jag vet då jag satt och jonglerade med flera stycken av dem.
Inte för att jag är spekulant på en 5270 för 1.3 miljoner men man kan ju fortfarande tycka att det är imponerande när dessa är extremt ovanliga om ens existerande hos våra auktoriserade återförsäljare.

De dyker upp hos AD som beställda, inget du ser... Vi hade GTG hos sponsor och fick se klockor som aldrig syns i disken.. Bla en PP för strax under fem mille.. De har väl inte samma behov av att flasha..
 
Topp