• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luxury Watches på Manolo.se

Esquared

Cartier
Tror alla butiker vill ha"köpa klockor" kunden. Inte en kund som kommer in gång på gång och klämmer. När jag var yngre så provkörde jag massa bilar. Inte köpte jag någon., var de nöjda? Knappast..
vi har olika beslutsmodeller - jag är i regel alltid öppen för köp om skicket matchar pris, även om jag inte alltid varit ute efter just den modellen. Här skulle både säljaren och jag som köpare mista en affär om jag inte exponerade mig!
 

Oniel

Panerai
Nu kan jag bara tala av hur jag agerar men när jag köpte min första "fina" klocka för ca 10 år sedan (oris) så var jag nog inne ett tiotal gånger innan jag väl köpte klockan. Detta pga att det var mycket pengar för mig och ett beslut jag inte ville hasta fram. Även om antal besök har kortats ner så vill jag ändå gå in i butik och pröva klockan några gånger och få prata med butikspersonal innan jag köper något. Detta gäller dock det mesta med köp för mig. Ett spantonköp utan tanke blir ofta fel.
 

Esquared

Cartier
Nu kan jag bara tala av hur jag agerar men när jag köpte min första "fina" klocka för ca 10 år sedan (oris) så var jag nog inne ett tiotal gånger innan jag väl köpte klockan. Detta pga att det var mycket pengar för mig och ett beslut jag inte ville hasta fram. Även om antal besök har kortats ner så vill jag ändå gå in i butik och pröva klockan några gånger och få prata med butikspersonal innan jag köper något. Detta gäller dock det mesta med köp för mig. Ett spantonköp utan tanke blir ofta fel.
fullt rimligt i min bok - speciellt innan man blivit "bitten by the watch-bug"!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hur tänker dom när dom stoppar i en 6262 tavla i en 6263a? Alla 6263or har texten Oyster på tavla om de är korrekta.
Bedrövligt.


image.png
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det är Kaplans-klockan och det är en 6265 som den gode doktorn sedan satt på en plastbezel på. Tavlan är en 6262-tavla som är grymt fin men fortfarande inte rätt i den boetten. Den är dock fortfarande extremt värdefull och ovanlig.

6240 hade i tidiga fall 6239-tavlor och senare tavlor märkta Rolex Cosmograph Daytona i tre rader. Daytona kan vara antingen med stort eller litet tryck. De kom aldrig med Daytona tryckt över subdialen om vi nu bortser från PN-tavlor.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det är Kaplans-klockan och det är en 6265 som den gode doktorn sedan satt på en plastbezel på. Tavlan är en 6262-tavla som är grymt fin men fortfarande inte rätt i den boetten. Den är dock fortfarande extremt värdefull och ovanlig.

6240 hade i tidiga fall 6239-tavlor och senare tavlor märkta Rolex Cosmograph Daytona i tre rader. Daytona kan vara antingen med stort eller litet tryck. De kom aldrig med Daytona tryckt över subdialen om vi nu bortser från PN-tavlor.

Tack!
 

Mojbjörn

Cartier
Jag läste lite här men orkade inte läsa igenom exakt alla inlägg.
Tänkte bidra med min erfarnhet om LW.
Jag har Handlat flertalet Rolex hos LW av Roger Tony och George. Jag har alltid fått bäst bemötande av George och Tony medans Roger är lite mer reserverad. Jag har bara gott att säga om dem. Jag fick 4 lapp mer för min inbytesklocka sist än vad någon annan handlare erbjudit då jag snackat med ca 10 handlare på chrono 24 och här i sverige.
Jag har varit inne hos Nymans på biblioteksgatan och bemötandet var KATASTROF! De skiter även i att svara på mailen. Jag har varit inne på Rob E där de kollar lite konstigt på en men är trevliga och professionella. LW har den absolut bästa servicen! Det bemötande jag fått där varenda gång går inte att jämföra med andra ställen jag varit in på, sen att de kanske inte ligger bäst till i priser är en annan sak men något ska dem ju ha för sin service också.
Detta var mitt lilla bidrag till er där ute.
 

Sideshow Bob

Cartier
Hej,
Vill berätta om mitt bemötande hos LW, sålde min TAG Heuer Grand Carrera till dem för drygt en vecka sedan.
Fick ett fantastiskt trevligt bemötande från Roger, snabba svar på mail och verkligen tillmötesgående, då jag var tvungen att skicka klockan till dem med bud.
Fick ett skäligt pris för klockan, då den var i behov av service och priset låg drygt 3000:- över vad Uret Vintage ville ge mig, så jag blev nöjd.
Att sälja en klocka till dem kanske inte visar "hela bilden" men vad gäller bemötande skulle jag ge dem 10/10, till skillnad från andra jag kontaktade i samma ärende.
Det var allt för mig
 
Topp