Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk

LuxuryWatches Stockholm?

Diskussion i 'Vintage' startad av Argentum78, 13 juli 2017.

1. Argentum78
    Trådstartare

Argentum78 Ewok

Från:
    Skåne
    Funderar på att köpa en klocka från LuxuryWatches Stockholm, kan jag vara säker på att den är äkta?
    Finns det någon annan handlare som också säljer Rolex i Sverige som ni kan tipsa om?

/ M

2. Rey

Rey Y-Wing pilot

Från:
    Östersund
    Ja, de säljer äkta varor. Enligt vissa lite för dyrt men äkta är det allt :)

3. AlexB

AlexB Stormtrooper

4. Veratio

Veratio Stormtrooper

Från:
    Malmö
    LuxuryWatches är seriösa och har jäkligt mycket roligt inne hela tiden. Var inte orolig, handla där om du hittat rätt objekt.

5. Kamelen

Kamelen Stormtrooper

Upplever det som att vintage inte är deras starka sida

ANALOGUE och Weasel gillar detta.
  6. Argentum78
    Trådstartare

Argentum78 Ewok

Från:
    Skåne
    Tack, har vi fler butiker i Sverige som har samma utbud som dem och som man kan lita på. Ska köpa en Rolex Explorer II nämligen.

7. ANALOGUE

ANALOGUE Y-Wing pilot

Här är en tråd du kan gå igenom:
    https://klocksnack.se/threads/tips-på-vintagebutiker-irl.5278/
    Annars är såklart KS stället där du vill köpa vintage :)

Lycka till!
    Edit: Finns ju ett par exp-II till salu här nu. Troligen bättre pris här än hos handlare.

Rey gillar detta.
  8. Argentum78
    Trådstartare

Argentum78 Ewok

Från:
    Skåne
    Jag som är ny, vad menar du med KS? Ska titta på till salu också

/ M

9. Rey

Rey Y-Wing pilot

Från:
    Östersund
    Köp och Sälj :)

10. Argentum78
    Trådstartare

Argentum78 Ewok

Från:
    Skåne
    Såg tyvärr inte någon med Röd visare där och man måste har gjort fler inlägg än vad jag gjort för att få ställa frågan efter Explorer på "köp" sidan.....

11. Cliff

Cliff Y-Wing pilot

LW säljer bara reko klockor och är trevliga att ha och göra med. Du betalar självklart en premie när du köper av/säljer till en handlare på en av Stockholms dyraste lokationer. Jag har sålt begagnat och köpt nya Rolex och verkligen varit nöjd. Har även fått goda råd och annan goodwill.

12. Davvan

Davvan C-3PO

Från:
    Fettefleur......
    Vet att de haft en 1655:a med tavla som ej lämnat Rolexfabriken......så man ska nog allt nagelfara trots att de är en säker handlare....

Weasel, Cliff och JesperO gillar detta.
  13. Cliff

Cliff Y-Wing pilot

Självklart, du har rätt. Naturligtvis finns det svåra vintage där det verkligen krävs riktiga stjärnor från KS för att säkra äktheten.

14. aneki

aneki Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Om man inte hittar något unikt som inte går att finna annanstans är min åsikt att undvika betala den premien. Men förstår att många betalar för bekvämligheten.

15. Per

Per Björklövens finest

Svårt när de sålde en supermint 1655 för 85k? Tror varken de eller någon annan tvivlade på vad det var.

Weasel och Cliff gillar detta.
  16. Donkii

Donkii Boushh

Från:
    Östersund
    Vintage? Explorer II? :)
    Lycka till med ditt köp... Har du lite is i magen så kommer det säkert upp en eller flera inom kort på köp och sälj delen här.

17. Cliff

Cliff Y-Wing pilot

@Per Du har säkert rätt. Du argumenterar mot mig men jag argumenterar inte emot dig eller @Davvan Jag har redogjort för vad jag har gjort med LW och hur jag upplever dem. Har inte alla historier om deras affärer. Har du information så delge gärna detta. Jag har inte all info om allt, inte kunskap om allt men tar trots allt mig fiheten att ha en uppfattning om hur jag upplevt LW samt hur jag uppfattar deras uppsåt. :)

18. Per

Per Björklövens finest

Absolut. Jag har inte något mot dem heller och har även gjort affärer med dem. De är precis som alla andra dealers så man måste göra sin hemläxa innan man handlar även där.

Savagear114 och Cliff gillar detta.