• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LUXWI lock - Stöldskydd för din klocka

Richie

Audemars
2-Faktor
Snubblade in på denna via Kristianhaagen’s instagram.
Har inget som helst att göra med företaget så är inte ute efter att göra reklam, men vill höra vad ni anser om en sån här grej?
Är detta verkligen rätt väg att gå?
Tanken är ju god men samtidigt så skriker ju ett sånt lås ännu mer att du har en dyr klocka (framförallt äkta, för vem sätter ett lås på en fake?)
Och för det andra är ju risken att bli utsatt för fysiskt våld ännu större om tjuven inte lyckas plocka av klockan direkt..
Tycker dessutom det ser ganska klumpigt ut?o_O
Tankar?
https://luxwi.com/
B75C6B98-20F1-4333-AA0D-41B01F447BDB.png
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Om någon riktar en kniv eller annat tillhygge mot dig o säger "ge mig klockan" så gör den inget. Antar att den hjälper marginellt om du blir nerbrottad och de försöker dra av den. Men jag vet inte hur många kg sprintarna i låset/spring bars tål. Oavsett så lär det nog inte leda till att gärningspersonen lämnar dig i fred, du får nog bara mer ont.

Jag kan se att den hjälper mot de här skojarna som typ ska high-fivea på stan eller få dig att trixa med en fotboll o sånt. Tyvärr ingen produkt för mig, verkar väldigt bökigt o hålla på med den. Att den sen kostar 120€ och att jag hade slarvat bort den första veckan hjälper inte heller :D
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Om någon riktar en kniv eller annat tillhygge mot dig o säger "ge mig klockan" så gör den inget. Antar att den hjälper marginellt om du blir nerbrottad och de försöker dra av den. Men jag vet inte hur många kg sprintarna i låset/spring bars tål. Oavsett så lär det nog inte leda till att gärningspersonen lämnar dig i fred, du får nog bara mer ont.

Jag kan se att den hjälper mot de här skojarna som typ ska high-fivea på stan eller få dig att trixa med en fotboll o sånt. Tyvärr ingen produkt för mig, verkar väldigt bökigt o hålla på med den. Att den sen kostar 120€ och att jag hade slarvat bort den första veckan hjälper inte heller :D
Precis så.
Mot de där fingerfärdiga skojarna kan den nog fylla en bra funktion. Men om de då inte lyckas, vad hindrar dem från att börja bruka våld istället?

Haha oj, ja jag kollade inte priset men känner nog precis som du att risken för att göra av med den är ju ganska stor :D
Lite som ens AirPods, man lyckas alltid bli av med en...
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det ser ju väldigt klumpigt ut mellan insida clasp och handled. Den ser ju ut att bygga typ 5mm eller nåt ditåt - det ser inte särskilt bekvämt ut.
Njae, det är nog inget för mig iaf.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ser lagom bekvämt ut.. Som många redan konstaterat så är väl den stora risken idag att bli rånad. Att då ha något som ska skruvas upp samtidigt som någon hotar dig med vapen eller slår dig på näsan känns väl lite så där.

Knäpp idé.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Försvårar förvisso för ficktjuven men något stöldskydd saluförs det väl inte som? Mer för att säkra att inte claspen går upp av misstag. Ser väldigt obekvämt ut och som sagt är det inte så svårt att tänka ut alternativ som är betydligt bekvämare och oerhört mycket billigare.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Perfekt mot ficktjuvar. Men jag har tänkt på en grej. Är inte ett-två varv genomskinlig tejp runt claspen ett bra alternativ? Ficktjuvar lär inte se tejpen och kommer därför inte kunna få av klockan vid eventuell försök.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lär ju bara förvärra allt vid rån. Det skulle aldrig falla mig in att köpa. Märklig produkt.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Den mest onödiga grejen som uppfunnits på mycket länge. Kan inte tänka mig att den kommer att sälja i mängder direkt.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Försvårar förvisso för ficktjuven men något stöldskydd saluförs det väl inte som? Mer för att säkra att inte claspen går upp av misstag. Ser väldigt obekvämt ut och som sagt är det inte så svårt att tänka ut alternativ som är betydligt bekvämare och oerhört mycket billigare.
Kanske jag som missuppfattat det då, tog bara för givet att det skulle agera stöldskydd!
men vadå, skulle det vara ett problem att Claspet går upp av sig själv? Har aldrig hänt för mig..
 
Topp