• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mängder med likheter mellan Exp II och Casio Worldtimer och andra till synes aparta klockbröder

seikodiverr

KS Explorers Club
_DSF8818.jpg
_DSF8819.jpg

Ok, här kommer veckans viktigaste tråd.

Undviker sista chansen i melodifestivalen genom att fotografera klockor en stund. Håller på med Casio Worldtimer då jag plötsligt slås av hur lik den är Rolex Explorer 2. Alltså inte på alla sätt, jag är inte galen på det sättet. Den här tråden handlar inte om skillnader mellan två uppenbart väldigt olika klockor, utan om att de faktiskt är lika på många sätt.

Det här har jag kommit fram till på några minuter:
• De kan visa flera tidszoner.
• De är (eller ser ut som att vara) gjorda av stål.
• De har bekväma länkar.
• De är lätta att läsa av.
• De gör inget väsen av sig på handleden, både är relativt små i sina respektive kategorier.
• Båda ger mycket för pengarna/är prisvärda eller vad tusan man säger.

Nu har du fyra möjligheter:
1. Fyll på med likheter mellan Exp II och Casion.
2. Fyll på med dina egna otippade klockbröder.
3. Både 1 och 2.
4. Fortsätt kolla på mello, robot.

Senast ändrad:
_DSF8818.jpg
_DSF8819.jpg

Ok, här kommer veckans viktigaste tråd.

Undviker sista chansen i melodifestivalen genom att fotografera klockor en stund. Håller på med Casio Worldtimer då jag plötsligt slås av hur lik den är Rolex Explorer 2. Alltså inte på alla sätt, jag är inte galen på det sättet. Den här tråden handlar inte om skillnader mellan två uppenbart väldigt olika klockor, utan om att de faktiskt är lika på många sätt.

Det här har jag kommit fram till på några minuter:
• De kan visa flera tidszoner.
• De är (eller ser ut som att vara) gjorda av stål.
• De har bekväma länkar.
• De är lätta att läsa av.
• De gör inget väsen av sig på handleden, både är relativt små i sina respektive kategorier.
• Båda ger mycket för pengarna/är prisvärda eller vad tusan man säger.

Nu har du fyra möjligheter:
1. Fyll på med likheter mellan Exp II och Casion.
2. Fyll på med dina egna otippade klockbröder.
3. Både 1 och 2.
4. Fortsätt kolla på mello, robot.
De är lika många!

Tillbaka
Topp