• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Märka klocka.

P-A

Sir Spamalot
Jag har ärvt min morfars certina. Den är på service just nu och jag funderar på att gravera baksidan med hans namn eller signatur och år. Tex: Per-Erik Jonsson 1923-2012

Vad tycker ni om det? Jag kommer aldrig att göra mig av med den och tanken är att den ska gå i arv.
Jag vet att det absolut inte är någon dyr modell men den ligger ändå otroligt varmt om hjärtat!

Vad kostar det? Kan inte vara speciellt dyrt hos den lokala guldsmeden?
Kanske fylla gravyren med guld? :)

skickat med telefonen.
 

_jonte

Patek
Låter som en grymt bra idé! En duktig guldsmed kan nog få det riktigt snyggt. Borde inte vara särskilt dyrt.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
En bra idé för en släktklenod, men se till att det blir snyggt...har sett för många exempel på fula gravyrer. Kör hårt och lycka tll!
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Märka klocka.

Jag vet att han är duktig. Ska prata med honom i veckan :)

skickat med telefonen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Verkar vara ovanligt med gravörer som kan arbeta i stål. Med fixar dem det är det lovande då min framtida reverso behöver gravyr.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Märka klocka.

Sant. Kanske bara ha hans signatur istället. Känns mer honom än bara ett namn.

skickat med telefonen.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Gav en gammal Seiko till en kompis i 31 års present (hade glömt/missat då han fyllde 30) och lät Jokkmokks Tenn gravera hans initialer, årtal samt 30+ på baksidan. Tror jag gav en 200:- för det och blev rätt så snyggt.
Gesten uppskattades och han använder klockan dagligen.
Tycker självklart du ska göra det, hör runt i trakten där du bor, borde finnas en guldsmed som gör det för en billig peng.
 
Topp