• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Märket Ciny.

sunkan

Omega
Tjenare!

Sitter i nuläget och letar efter mitt första riktiga ur, var på håret att köpa den Glycine jag spanat in. Men är nu åter tillbaka på Nomos som jag är lite halvkär i. Så jagade fram ett gammalt ur som jag tog efter min morfar för en massa år sedan, som jag visste fanns i nån låda. Tänkte att det får duga tillsvidare på fritiden samt att jag tycker den är rätt tjusig på sitt eget sätt.

Så tänkte bara höra lite om någon har nån info alls om märket Ciny? Bara lite för skojjs skulle så jag vet iallafall hur gammalt uret kan vara.

Tänkte även försöka fresha upp den lite med nytt armband (elastiska är lite flickiga tycker jag.) Samt om någon har ett enkelt sätt att fräscha upp den lite? Vad använder ni för att rengöra ett ur? Utvändigt dvs. Och hur avancerat är det t.ex. att polera upp plexiglaset?

Klockan verkar för övrigt gå kanonbra, hållit sig i ett par timmar efter att jag plockat fram den.

plH7FmR.jpg

GB0AY1d.jpg


/ Johan
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Om klockan kan jag inte svara men tvål och vatten duger fint! (Skrubba med tandborste) va dock försiktig med vatten mängd då den kanske läcker.. Köp en tub Polywatch för runt 50 spänn, sen är det bara polera med en gammal t-shirt eller liknande..
 

sunkan

Omega
Om klockan kan jag inte svara men tvål och vatten duger fint! (Skrubba med tandborste) va dock försiktig med vatten mängd då den kanske läcker.. Köp en tub Polywatch för runt 50 spänn, sen är det bara polera med en gammal t-shirt eller liknande..


Perfekt! Får köpa det i veckan får se då. Såg ju riktigt risig ut nu när det blev sånna close-up foton :D

Tack för hjälpen :)
 
Topp