• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mästerskapet i nordligast Multi Band 6-synk

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
hmmm... vad menar du nu, vad är det du vill veta?
fysisk plats för masterna är:
https://tools.wmflabs.org/geohack/g....01556_N_9.01083_E_type:landmark_region:DE-HE
samt:
https://tools.wmflabs.org/geohack/g...arams=54.911_N_3.28_W_type:landmark_region:GB
(länk till googlemap etc överst på sidorna).
Bara att skicka dit en patrull för trådens skull vore ballt. Samt en synk intill masten är såklart något som borde stå på varje klocknörds bucketlist!
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Utom tävlan (klassisk stil). I kökslådan, alla fönster stängda, i ett betonghus. alltid synk, alltid max signal. Är jag sydligast kanske? :D
Málaga city, spanien.
Latitude: 36° 43' 12.58" N
Longitude: -4° 25' 13.22" W
För närvarande stadig andraplats! ;)
 
  • Like
Reactions: :-)

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Visst betyder detta att jag fick synk i natt vid 03:03? Jag befinner mig just ni i Boden på en adress man skulle kunna vara folkbokförd på.
1F97D1DC-7227-433C-85F4-8CA2A5EAA1B5.jpeg
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Förresten, @NiklasF , har du en tredecimalers Nord-position/latitud på din plats hade det varit knug, let's keep it seriouzzz ;)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Av sex nätter i Boden fick jag synk på tre av dem. Samtliga mellan 03:02-03:03. Det är ungefär samma resultat som jag får hemma i Stockholm. Det spelar ju ingen roll för tävlingen, men det kanske intresserar någon som läser tråden.

Slutsats:
Som bosatt i Boden kommer man kunna nyttja multiband 6-synk. I alla fall tre av sex nätter under en sommarvecka ;)
 

carlanton

Audemars
Jag försökte flera nätter när jag bodde i Abisko. Det är typ 68° nord så hade kunnat bli rekord. Funkade aldrig, men det stora problemet var solcellsuppladdningen och polarnatten... Någon gång i början av februari gick min Rangemaster i ide och vaknade inte förrän slutet av mars när solen återigen syntes på himlen.
 
Topp