• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mål för sparande: Rolex, Omega eller Tudor?

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Rolex kommer alltid vara top dog i denna jämförelse, men med en pressad budget känns Tudor som ett mycket bra alternativ.
Tycker Tudor Heritage Black Bay 79230B är riktigt läcker, fin på bild men ännu bättre irl, skulle kunna tänka mig den oavsett budget :)
Tudor är för stor för min handled. Gillar att Submarinern är 40mm. Skulle passa bra. :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag trodde att jag aldrig skulle säga det då jag är och kommer alltid vara en fanboy till japanska klockor, men en Rolex är en Rolex. Själv så sparade även jag i ett par år och i början va inne på att just köpa Omega eller Tudor (som jag även gillar). Men sen hände något när jag väl började närma mig dagen så inköpet skulle ske. Jag började mer och mer snöa in mig på att Rolex va det rätta valet då dom är fantastiskt tidlösa samt att jag innerst inne aldrig skulle nöja mig förens ja ägde en sådan.
Varför just Rolex undrar du nu kanske? Anledningen var enkel. Om jag nu skulle lägga så mycket pengar på en klocka så ville jag ha något som är tidlöst med en fantastiskt historik och som kommer för alltid vara historisk, en klocka som jag kan ha i flera generationer och skickas vidare i flera generationer. Jag säger inte att Omega lr Tudor inte har historia men det är något speciellt med Rolex som är oförklarigt.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hur svårt kan det vara i den här prisklassen? Man köper den man tycker är snyggast! Allt annat är att falla för (den vuxna varianten av) grupptryck... (grupptryck på ett forum...get some balls:D)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Om jag nu skulle lägga så mycket pengar på en klocka så ville jag ha något som är tidlöst med en fantastiskt historik och som kommer för alltid vara historisk, en klocka som jag kan ha i flera generationer och skickas vidare i flera generationer.

Typ en Omega Speedmaster Pro? ;)
 
Röstar på PO, det var min första fina klocka. Den har fungerat bra i alla väder. Har varit med i 12år och ser fortfarande mycket bra ut trots att den burits för jämnan.
20170819_174103.jpg

Värd bild trots trådlyftet, kan inte förstå att Omega gjorde sig av med den orangea PO:n.
 

Reverso

Panerai
Tålamod är en dygd eller vad är det man brukar säga?


Med andra ord, spara hellre lite extra pengar även om det tar lite längre tid om det gör så att du kan köpa en klocka som du verkligen vill ha.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Testa alla tre, prova den dyraste först och arbeta dig sen uppåt. Inte Pelagos men gärna en annan Tudor, sen bjuder du tjejen på en skön resa och njuter av en shysst och snygg klocka och en tacksam tjej. Tänk på att det kräver en starkare personlighet att stå för en Tudor än en Rolle. Var stark och stolt, just för att du vet att det viktigaste att vårda inte är det uppmärksamhetsknarkarna tror. En bra begagnad Tudor = snar avgång till varmare land.
 
Topp