• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mårts Panerai-storleksguide

Roger.SWE

Omega
Tack för all bra info 👌:)

Hur mycket väger en (PAM00084) 40mm i stål?
Hur mycket väger en 40mm automat i titan?

Vilken är den minst tjocka 300m 40mm automat?

Tack på förhand
/Roger
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack för all bra info 👌:)

Hur mycket väger en (PAM00084) 40mm i stål?
Hur mycket väger en 40mm automat i titan?

Vilken är den minst tjocka 300m 40mm automat?

Tack på förhand
/Roger
Hej Roger,

Jag gissar att du menar en PAM 048 40mm i stål?

Jag gissar också att du menar PAM 282 eller PAM 283 40mm i titan? Det är de modeller som jag vet existerar. Ingen av dem är speciellt vanlig direkt.

Det är en bra fråga vad de väger. Jag har ingen aning tyvärr. Man brukar säga att titan väger hälften av stål, men då måste du ju också veta hur mycket av vikten på dessa ur som uppgörs av urverk och glas, så det är inte så behjälpligt av mig. Sorry. ;-)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Hej Roger,

Jag gissar att du menar en PAM 048 40mm i stål?

Jag gissar också att du menar PAM 282 eller PAM 283 40mm i titan? Det är de modeller som jag vet existerar. Ingen av dem är speciellt vanlig direkt.

Det är en bra fråga vad de väger. Jag har ingen aning tyvärr. Man brukar säga att titan väger hälften av stål, men då måste du ju också veta hur mycket av vikten på dessa ur som uppgörs av urverk och glas, så det är inte så behjälpligt av mig. Sorry. ;-)
Finns en cool Chronograph som jag kikat på lite då och då i 40mm på länk stål/titan som har Zenit el Primero verket men jag kan inte vikten på den heller 🙂
IMG_3962.jpeg
IMG_3963.jpeg
IMG_3964.jpeg
 

Roger.SWE

Omega
Finns en cool Chronograph som jag kikat på lite då och då i 40mm på länk stål/titan som har Zenit el Primero verket men jag kan inte vikten på den heller 🙂

Den var är cool och snyggt urverk också 😀, men jag tror tyvärr att den är ganska tjock.

Mina favorit är nog PAM 048 (stål) med två rader text kl 6 eller en PAM 282 (titan)

Finns det någon som ser ut som PAM 048, men är tunnare?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Den var är cool och snyggt urverk också 😀, men jag tror tyvärr att den är ganska tjock.

Mina favorit är nog PAM 048 (stål) med två rader text kl 6 eller en PAM 282 (titan)

Finns det någon som ser ut som PAM 048, men är tunnare?
... och som är 40mm, antar jag att du menar?

Egentligen inte på ett vis, men beroende på hur petig du är så finns det ju många snarlika Panerai. :) (Alla ser likadana ut, brukar vi skämta om).

Du har koll på nya Quaranta-kollektionen? Exempelvis https://www.panerai.com/en/collections/watch-collection/luminor/pam01372-luminor-quaranta.html
 
Topp