• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Måste vara den snabbaste affär jag gjort på ett forum!!

trumpetera

Panerai
Stort tack till finnirgens för en smidig affär, och en klocka i kanonskick!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354281437.036730.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354281437.036730.jpg
    133.3 KB · Visningar: 1,064

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym! Den blir du säkerligen nöjd med. Det finns nog inga klockor som ser så struktåliga ut som CWC-modellerna (G-shock är undantaget som bekräftar regeln).
 

trumpetera

Panerai
Tack!!

Detta är fantiskt min tredje-och sista!

Min första var en kvartz, den andra en auto lik denna, i något mera "wabifierat" skick. Den såldes för ett par år sedan i ett svagt ögonblick till en JohanS på TTT till förmån får en Seiko 6301.

Har saknat den sedan dess

Har saknat den sedan dess.
 

DrDre

Patek
Grattis! Det är en jäkla trevlig klocka och för väldigt rimliga pengar. Har en liknande (utan datum) och den får massor av tid på handleden. Väldigt mycket tool-känsla i den.

Här tillsammans med en original G-Shock (den gamle rackar'n med skruvad baksida och stålboett)
Summerhouse-2.jpg


DSC03541.jpg


Här tillsammans med några andra 2824 drivna.
DSC03539.jpg
 

DrDre

Patek
Här är några bilder som kanske kan vara av intresse. Den ersatte ju, som alla vet, Milsub:en och Omega 300 som tjänsteklocka i början på 80-talet och det syns ju att man lånade friskt från föregångarna (lånade bilder):

rolex_milsub_explorer.jpg


RolexMilsub55172.jpg



OmegaSeamaster300RoyalNavyIssue.jpg


Så här såg en tidigare variant ut:

VintageCWC.jpg
 

finnirgens

Panerai
Tack själv! Det där var min första CWC men inte den sista. Har iof två kvar i lådan. Impad av kvalité i förhållande till prislappen. Sen är det de ju det där med fasta bandstift, tooligt som fan tycker jag. Slit den väl! Trevlig helg på alla KS:are!
40E523E4-EA75-426B-8025-7F11DAAEF666-4396-0000058D3DC46749.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Snygg!

Men Milsub alltså... Vattnas i munnen på mig.
Hade jag haft råd med en så hade jag i en vecka stängt klocksnack.se.
Det enda man sett om man besökt sidan hade varit en fullskärmsbild på Milsuben, och texten "I ditt ansikte. Vänligast, David".
 

Mr Chance

Kalmar
Fett nice, som min nioåring skulle sagt. Håller för övrigt med daviden om att Milsub är fantastiskt snygg. Nästan episkt faktiskt.

/Micke Ni
 

trumpetera

Panerai
Tack för fina bilder och tillrop!

Har känt mig som den idiot jag är, båda gånger jag gjort mig av med de föregående CWC'na!

Gillar den skarpt! Den kommer INTE behandlas som en "kassaskåpsdrottning", utan kommer få bekänna färg! "Use but not abuse", of course!

All hands on deck!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Snygg!

Eftersom ingen svarat på min "WTB CWC"-annons så beställde jag nu en ny från Silvermans. :cool: Blev dock pvd och quartz.
 

trumpetera

Panerai
DrDre!!

Tack för bilderna-och ursäkta det sena svaret!

Ja, nog ser man "pedigree'n", alltid!

Klockan har nu klarat av bad i två hav, atlanten och Indiska oceanen, med bravur.

Har även klarat av den upprepade vinkelskillnad som uppstår när man för öl, vin och whiskyglas till munnen.

Helt klart en tool-klocka!
 
Topp