• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Mögelsanering, bl.a. Svalan Compressor

Fistface

Friends of KS
Söndagens städning resulterade i rensning av ena klocklådan. Lång annons med småtråkiga småklockor... ;)

Första klockan är en Svalan Sportsman i Compressor-boett. Edox-timglas på krona, baksida och urverk. 33mm liten. Det här var ett onödigt Ebay-köp under julhelgen när jag var mer än lovligt glöggfryntlig. Säljaren påstod att den är servad nyligen. Sitter på ett slitet svart läder. Jag öppnar med ett pris på 600:-
Svalan1.jpg


Svalan2.jpg


Svalan3.jpg

Bilderna på innandömet är stulna från förra säljaren

Resten av klockorna kör vi enhetspris på:
1 klocka - 400:-
2 klockor - 700:-
3 klockor - 900:-
4 klockor - 1000:-
Se längst ner i annonsen för ytterligare bulkbonus.

Citizen New Master 22. Manuell, 35mm. Köpt som NOS för några år sedan med plast och prislapp kvar. Fungerar utmärkt. Grönbrun tavla. Sitter på ett oanvänt vintageläder i tveksam kvalitet. Oservad.
Citizen.jpg


Certina Argonaut 280. Manuell, 36mm. Funkar finfint. Påstått servad av förra ägaren för 5-6 år sedan. Använt brunt läder.
Certina.jpg


Tissot Seastar Visodate. Automat, 34mm. Påstått servad av förra ägaren för 4-5 år sedan, men snabbinställning av datum funkar inte. Mjuk i uppdraget och håller tiden helt OK. Oanvänt svart läder av ganska OK kvalitet.
Tissot.jpg


Tressa Lux 99. Automat, 37mm. Köpt som NOS och använd som fylle-beater. Har överlevt bra, men trög i uppdraget och halvtaskig gångreserv. Originallänk. Har inte varit i närheten av service.
Tressa.jpg


Bonusar:
Köper du Citizen, Certina, Tissot och Tressa slänger jag med dessa armband. Alla är 18mm och av väldigt lagom kvalitet. Alla utom stålet längst upp till vänster är oanvända.
Band.jpg


Köper du alla fem klockorna får du rubbet för 1500:- och jag skickar med en svart Certina Certidate, manuell, med röda datum och högst tveksam gång.
Certidate.jpg


Alla priser är inklusive frakt i bubbelplast och vadderat kuvert. Eller f2f i Sthlm.Total ångerrätt i en vecka
 
Topp