• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Möglig JLC - värd att spara?

Camo00

Patek
Hej expertpanelen.

Fick hem den här JLCn idag. Den verkar gå fint, men kan inte öppna den ännu. Ska vara ett K881 inuti, men det får vi se...
Men utvändigt, vad tror Ni? Originalprylar eller franken och ommålat? Visarna ser lite suspekta ut? Tavlan är sliten men charmig och verkar ok va? Vad säger Ni?
20170614_104718.jpg
20170614_150917.jpg
20170614_150855.jpg
20170614_150941.jpg
20170614_094552.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det jag ser som inte är original är timvisare och krona. Fin modell det där annars. Tavlan ser inte omlackad ut.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
M

Men minutvisaren ok? Nästan alla liknande jag hittat har dauphine, men de har å andra sidan inte T-märkt tavla... ??
Minutvisaren är nog den ursprungliga. De jag sett i det utförandet har haft såna visare. Kanhända finns de i dauphine också, men jag har inte sett det till den tavlan.

Fint verk.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Fin modell! Skön rotor också. En ny timvisare som sagt och så en försiktig taveltvätt med lite destvatten på en tops till att börja med, så kan den bli riktigt snygg!
 
Topp