• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mögligt och välanvänt arvegods (stora mögliga bilder)

Gnudi

Omega
För en tid sedan fick jag och min fru en näve klockor av min svärmor i arvegods.
Min kunskap om vintage ur är begränsad och beslut har inte fattats vad som skall göras med dom, sälja i befintligt skick och hoppas på en liten slant, restaura och sedan sälja eller köpa lite straps och sporta på. Frugan beslöt sig för att behålla en Omega Geneve '76 som vi skall lämna in för service och byte av glas.

Alla klockor är i fullt fungerande skick och håller tiden väl.

Skicket är 'välanvänd' och bortsett från smuts är boett i bra skick (bortsett från glas) - se bilder för egen bedömning.
Vad föreslår folket?

Omega cirka 1947, 2383-5
omega_front.jpg

omega_urverk.jpg

omega_bakboett.jpg


Lemania (har ingen mer information än så)
lemania.jpg


Zenith
zenith_front.jpg

zenith_urverk.jpg


Raketa Big Zero Peterhof
peterhof_front.jpg

peterhof_urverk.jpg
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
För en tid sedan fick jag och min fru en näve klockor av min svärmor i arvegods.
Min kunskap om vintage ur är begränsad och beslut har inte fattats vad som skall göras med dom, sälja i befintligt skick och hoppas på en liten slant, restaura och sedan sälja eller köpa lite straps och sporta på. Frugan beslöt sig för att behålla en Omega Geneve '76 som vi skall lämna in för service och byte av glas.

Alla klockor är i fullt fungerande skick och håller tiden väl.

Skicket är 'välanvänd' och bortsett från smuts är boett i bra skick (bortsett från glas) - se bilder för egen bedömning.
Vad föreslår folket?

Omega cirka 1947, 2383-5
omega_front.jpg

omega_urverk.jpg

omega_bakboett.jpg


Lemania (har ingen mer information än så)
lemania.jpg


Zenith
zenith_front.jpg

zenith_urverk.jpg


Raketa Big Zero Peterhof
peterhof_front.jpg

peterhof_urverk.jpg

Det var många trevliga godbitar! Raketan är alltid en rolig bekantskap! Ser helt ok ut!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Omegan 3k ... 4-5k med nytt glas.
Lemanian 3-4k
Zenith 3-4k

Edit:
Internationellt.. Lägre här på hemmaplan.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nja, nu har du spenderat för mycket tid på stora forum igen. Halvera priserna så är vi närmare sanningen.
Förstod att du skulle komma in här :)
Sålde själv en likadan Lemania för 3,6.. Men jag förstår samtidigt hur du tänker. Personen i fråga säljer på hemmaplan och inte där så visst köper jag det du skriver ;)
 

Gnudi

Omega
Nja, nu har du spenderat för mycket tid på stora forum igen. Halvera priserna så är vi närmare sanningen.
I befintligt skick eller krävs en hel/halvservice? Misstänker att det äter upp en del av vinsten. Om inte allt.
Hade varit trevligt med ett bidrag till frugans Rolex/Sinn/Omega, vad det nu än blir.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
I befintligt skick eller krävs en hel/halvservice? Misstänker att det äter upp en del av vinsten. Om inte allt.
Hade varit trevligt med ett bidrag till frugans Rolex/Sinn/Omega, vad det nu än blir.
Ska de säljas är det inte lönt att renovera, ta bra bilder och lägg ut dem på Tradera. Man får bra betalt där idag. Jag tror du får typ 2' för Omegan, 2' för Lemania och knappt 1,5' för Zenith. De andra är kanske 500kr tillsammans?
 
Topp