• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Möjligtvis semi-OT: försäkringsfråga

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ja det är riktigt dåligt om de ger dålig eller rent av felaktig information. Är väl alltid bra att dubbelkolla vad de sagt mot villkoren i försäkringen. Ett tips kan vara att be att få prata med en skadehandläggare. Min erfarenhet är att de är mer insatta i detaljerna kring försäkringsavtalen.

Jag har då haft en jävla oflyt med informationen som Trygg Hansa och LF lämnat min angående klockor.
 

Turbotom

Omega
Som tidigare har sagts så kolla noga upp försäkringsvillkor! Det gjorde jag efter att jag tappade en 20grams Platinaring när jag spelade Volleyboll i vattnet i Thailand.

Vi involverade nästan hela hotellet i min desperata jakt som otroligt nog slutade lyckligt! :) rätt som det var så hörde jag en grov finsk stämma säga -Är det den här? :)

När jag pratade med Trygg Hansa efteråt fick jag höra att jag inte hade fått en enda krona eftersom jag inte hade "drulle". Det har jag nu kan jag meddela! Dock täcker den inte hela beloppet för mitt och frugans glitter om vi skulle bli rånade samtidigt! :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Som tidigare har sagts så kolla noga upp försäkringsvillkor! Det gjorde jag efter att jag tappade en 20grams Platinaring när jag spelade Volleyboll i vattnet i Thailand.

Vi involverade nästan hela hotellet i min desperata jakt som otroligt nog slutade lyckligt! :) rätt som det var så hörde jag en grov finsk stämma säga -Är det den här? :)

När jag pratade med Trygg Hansa efteråt fick jag höra att jag inte hade fått en enda krona eftersom jag inte hade "drulle". Det har jag nu kan jag meddela! Dock täcker den inte hela beloppet för mitt och frugans glitter om vi skulle bli rånade samtidigt! :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Därför man har specialförsäkring på sånt.
 
Topp