• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Möt Werner Koch

Jag vill verkligen se det här när det är klart!
Gillar Werner helskarpt. Han har haft en stor del i min utveckling inom klockhobbyn. En snabbkoll i listan ger att jag genom åren har servat över 50 klockor hos honom... Har en känsla av att han gillar mig också... Måste ha stått för en bra del av omsättningen vissa år.

Ser trevligt ut.
Du får gärna påminna oss med en länk när den kommit ut.

Jag vill verkligen se det här när det är klart!
Gillar Werner helskarpt. Han har haft en stor del i min utveckling inom klockhobbyn. En snabbkoll i listan ger att jag genom åren har servat över 50 klockor hos honom... Har en känsla av att han gillar mig också... Måste ha stått för en bra del av omsättningen vissa år.
Blir det något reportage som går att länka så fixar jag det. Ska bli intressant att få se tidningen också, nystart med både ny ägare och nytt folk på redaktionen.

Blir det något reportage som går att länka så fixar jag det. Ska bli intressant att få se tidningen också, nystart med både ny ägare och nytt folk på redaktionen.
Ska som sagt bli spännande att se om de nya lyckas prestera något läsvärt, eller ens läsbart. För oss som ledsnat på försvarstalen för en grossist i eventuella oegentligheter, smygreklam och pro-Trump-krönikor.

Någon länk till blädderbar e-tidning verkar det nog inte bli av det här numret så det får bli lite hemmascannat istället.
PSX_20200212_224932.jpg
PSX_20200212_225058.jpg
PSX_20200212_225226.jpg
PSX_20200212_225406.jpg
PSX_20200212_225511.jpg
PSX_20200212_225626.jpg

Om den skarpsynte KS:aren nu kanske sitter och undrar var sidan 19 tog vägen, då kan jag berätta att den glömdes bort. Den var en helsida som nästan helt täcktes av en närbild på vänster sida av Werners huvud.

Senast ändrad:
Werner för mig är vin och vatten. När han är på humör och man kommer med ”rätt” klocka är han rätt ok. Men kommer man med fel klocka eller han sovit dåligt är man inte välkommen som kund. Sist ville jag få en Omega GMT servad. Efter sex veckor ringde jag upp för att fråga hur det gick men fick veta att det inte fanns något servicebehov. Hämtar ut klockan och en månad senare rasar datummatningen. Werner har då gått på semester så jag skickar till Swatch Nordic som servar på fyra veckor.

Pris hit och pris dit, viktigare för mig är tid. Swatch Nordic tar någon tusenlapp mer för motsvarande service men jag får ett ordentligt servicekvitto och får beställt arbete utfört. Nu kanske Werner mest vill hålla på med skojsiga vintageklockor, det är känslan jag får i det fina reportaget ovan.

Senast ändrad:
2000 spänn för en klippning?? Han kanske borde ha blivit frisör istället. ;) Skämt åsido, tack för att du delar med dig. Werner är som @Gäspande_Skorpan nämnde en man som man har hört väldigt mycket blandat kring och allt från att han är världens mysfarbror som glider omkring där i tofflor och lupp till att vara en riktigt grinig jäkel även om alla verkar vara överens om att han är en mästare på Omega.

När Werner sålde av alla Rolexdelar tog en era slut. Servat och fixat klockor åt mig och hela familjen i många år, en hedersman och otroligt skicklig och ärlig hantverkare. Blir lika deppad varje gång jag åker förbi och inser att jag inte kan lämna in klockor där längre. Får väl köpa en Omega...

Tack för delning! Bara varit hos honom en gång, när jag jobbade i närheten. Fick rekommendationen här på forumet och gjorde helt klart rätt som gick dit!

Tillbaka
Topp