• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Magisk BP Bathyscaph....

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Djävulskt fint ex, men knappast en särskilt kul modell. Saknar den charm som de köttigare BP har. Sedan vet jag inte om en 37 mm kan bli så hypead?
 

Jens

Greedo
Beredd att hålla med Aurum. Tycker den e lite halvtrist och jag passar på att påminna dig om att du sålde den coolaste BP:n som finns!
Håller dock med dig om namnet och stavningen, magiskt!!


J
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Beredd att hålla med Aurum. Tycker den e lite halvtrist och jag passar på att påminna dig om att du sålde den coolaste BP:n som finns!
Håller dock med dig om namnet och stavningen, magiskt!!


J


Jag tycker den rockar, och tror den kostar huggorm inom kort. Du har helt rätt gällande min FF, borde fått både lavetter och stryk för att den såldes! MEN....jag blev för nervös att ha kvar den.....buden haglade in och om tex en visare hade gått sönder ..då hade jag varit fall för mentalvården.

Vidare så var det väl ingen som 2003 trodde den skulle vara värd 10x pengarna 2011.....eller???
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker den rockar, och tror den kostar huggorm inom kort. Du har helt rätt gällande min FF, borde fått både lavetter och stryk för att den såldes! MEN....jag blev för nervös att ha kvar den.....buden haglade in och om tex en visare hade gått sönder ..då hade jag varit fall för mentalvården.

Vidare så var det väl ingen som 2003 trodde den skulle vara värd 10x pengarna 2011.....eller???

Jäkligt intressant drag av Blancpain (vit smärta) själva. Hur många kan de ha köpt in själva? Hur många finns/fanns det ute i det fria? För skall man vara elak är det bara en inköpt boett med ett medelmåttigt uthusverk i. Men det är klart att jag vill ha en!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte någon signum version direkt. Väldigt lik Seiko 62MAS Vilken jag finner charmigare. Man kan inte prata om en BP FF man ägt utan att lägga upp bilder Davvan !
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Inte någon signum version direkt. Väldigt lik Seiko 62MAS Vilken jag finner charmigare. Man kan inte prata om en BP FF man ägt utan att lägga upp bilder Davvan !


Vilken skymf att jämför denna nobla skapelse med en Fleiko :)...men bara för att du är så len i munnen :)

DSC00230.jpg
IMG_2896.JPG


DSC00230.jpg
 

Bilagor

  • phpS8clhvAM.jpg
    phpS8clhvAM.jpg
    57.8 KB · Visningar: 50

jaqob

Omega
Kan någon skriva en liten sammanfattande historia för en som inte hänger med..?
Stora pengar för något som vid första anblick verkar ganska enkelt...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan någon skriva en liten sammanfattande historia för en som inte hänger med..?
Stora pengar för något som vid första anblick verkar ganska enkelt...

PR-jippo. Blancpain köpte upp alla fifty fathoms på marknaden och priserna rusade. Men det var en tidigt dykarur med yttre vridring och den är jäkligt tuff.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Var det verkligen så....låter ju som fabricium!!!

De gjorde väl så? Deras showroom i Basel? var väl fyllt med BP FF ett år? Fick för mig att de hade köpt in dem själv och att det var rätt många. Är det ovan sant och riktigt borde det ha drivit upp priserna, men jag vet inte hur många ex det finns på marknaden.
 

Jens

Greedo
De gjorde väl så? Deras showroom i Basel? var väl fyllt med BP FF ett år? Fick för mig att de hade köpt in dem själv och att det var rätt många. Är det ovan sant och riktigt borde det ha drivit upp priserna, men jag vet inte hur många ex det finns på marknaden.

Nja, fyllt var väl att ta i. Dock så fanns det ett grymt ex av de flesta varianterna har jag för mig.



J
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
De gjorde väl så? Deras showroom i Basel? var väl fyllt med BP FF ett år? Fick för mig att de hade köpt in dem själv och att det var rätt många. Är det ovan sant och riktigt borde det ha drivit upp priserna, men jag vet inte hur många ex det finns på marknaden.

Var inte det en Xibit med samlardinkor? Har haft en del kontakt med en samlare som hade ett par ex utlånade! Den utställningen jag tänker på flyttade runt på ett par ställen....typ HK och NY bla...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Var inte det en Xibit med samlardinkor? Har haft en del kontakt med en samlare som hade ett par ex utlånade! Den utställningen jag tänker på flyttade runt på ett par ställen....typ HK och NY bla...
Så kan det mycket väl vara, vet inte vad jag fått min version från. Kanske jag drömt? Det bidrog väl till det ökade intresset iaf och prisutvecklingen är grym i vilket fall.
 

meo_swe

Audemars
Snygg dinka, men den saknar det där feta som gjort BP kända tyvärr. Skulle den vart upp mot 40 ovh med fetare bezel skulle den bara bra mycket finare.
 
Topp