• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Magrette Dual Time Black

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Förhandsbeställd 150213, slutbekräftad 150517 och levererad 150610. Tyvärr klaffade vi inte så efter en dags användning så har den tillbringat tid i originalfodralet. Nyskick således.

Komplett set: Låda, fodral, certifikat och kvitto

Se bilder. Min handled är 18 cm för jämförelse.

Nypris EUR 575.- och jag sätter mitt pris till SEK 3.500:- via banköverföring. F2F Stockholm eller frakt som jag bjuder på.

Det här är min premiärförsäljning och har tyvärr inga referenser. Jag har dock köpt fyra klockor här det senaste året men inte startad någon referenstråd. Kommer bli ändring på det då det blir fler försäljningar den närmaste tiden och referenser har varit viktiga även för mig när jag har köpt. Därför har jag följande returpolicy:

Klockan täcks av Magrettes garanti t.o.m 170517 men skulle det vara så att du av någon anledning ångrar dig, är jag villig att låta köpet gå tillbaka inom 24 timmar efter mottagandet. Returfrakten sker dock på köparens bekostnad och klockan med set skall naturligtvis vara komplett och i samma skick som när den sändes.

Information från Magrette:
- Automatic mechanical watch
- Limited to 500 pieces world wide
- 24-jewel Miyota 9015 movement running at 28.800 BHP with second stop mode (hacking function)
- Case in brushed stainless 316L steel and polished bezel
- Case back engraved with an image of the Frigate bird, symbol of long flights and freedom
- Screw-in type crown with logo
- Second time zone is adjusted via an internal bezel ring operated by the upper crown (also screw-in type)
- "Double domed" sapphire crystal (strongly scratch-resistant)
- Anti reflection coating on the inside
- Water resistant to 200 meters
- Hands and markers on the dial with C3 Super Luminova for optimal view in the dark
- Diameter: 42mm without crown
- This watch will be supplied with a black leather strap measuring 22mm at the case-side. The buckle is signed with the Magrette logo.
- Delivered in the new Magrette travel case

The automatic Miyota 9015 movement:
- Automatic winding and hand winding
- 28.800 BPH
- 24 Jewels
- Hour, minute and sweeping second hands
- Date function
- Second stop mode (hacking function) when setting time
- Shock absorber for balance staff
- Running time of more than 42 hours when fully wound


Tack KS för annonsplats.
IMG_1901.JPG
IMG_1923.JPG
IMG_1920.JPG
IMG_1917.JPG
IMG_1906.JPG
 
Topp