• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Magrette släpper nytt, Regattare Carbon

Cryssarn

Rolex
Magrette har stor potential, men jag tycker dom spolar bort det i att planka Panerai.
Gör dom eget så har svårt att tro att dom skulle misslyckas. Som sagt, dom har stor potential, jag önskar bara att dom faktiskt hade nyttjat det till bättre.

Med det sagt.

Coolt ur! Gillar hur dom skrivit "03" osv istället för singel siffra.
fan....tänkte inte så långt
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Magrette har stor potential, men jag tycker dom spolar bort det i att planka Panerai.
Gör dom eget så har svårt att tro att dom skulle misslyckas. Som sagt, dom har stor potential, jag önskar bara att dom faktiskt hade nyttjat det till bättre.

Med det sagt.

Coolt ur! Gillar hur dom skrivit "03" osv istället för singel siffra.

Jag tycker själv inte att de plankar Panerai. Visst att de har liknande boettform och jag har även ifrågasatt det själv hur mycket de faktiskt liknar varandra. Dock kom jag fram till att jag tycker ändå att Magrette håller för sig själv. De spelar inte i samma liga så jämför dem inte riktigt därefter heller. Och Magrette har ju just modeller som står lite mer för sig själv. Tex Dual time eller Leoncino. Hur lika en Panna är dom egentligen? (tavla, krona, boett, inre vridring, storlek mm)

Designstölderna kan ju diskuteras i all oändlighet också men är det någonting Magrette plankar ifrån så är det Anonimo... :)

dual-5.jpg
leoncino-s7.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker själv inte att de plankar Panerai. Visst att de har liknande boettform och jag har även ifrågasatt det själv hur mycket de faktiskt liknar varandra. Dock kom jag fram till att jag tycker ändå att Magrette håller för sig själv. De spelar inte i samma liga så jämför dem inte riktigt därefter heller. Och Magrette har ju just modeller som står lite mer för sig själv. Tex Dual time eller Leoncino. Hur lika en Panna är dom egentligen? (tavla, krona, boett, inre vridring, storlek mm)

Designstölderna kan ju diskuteras i all oändlighet också men är det någonting Magrette plankar ifrån så är det Anonimo... :)

dual-5.jpg
leoncino-s7.jpg

Du har bra övertalningsförmåga. Nu när du säger det sådär så tenderar jag att hålla med ;)
Den sista du visade gillar jag. Lite 70 tals känsla över boett formen.
 

Cryssarn

Rolex
Jag tycker själv inte att de plankar Panerai. Visst att de har liknande boettform och jag har även ifrågasatt det själv hur mycket de faktiskt liknar varandra. Dock kom jag fram till att jag tycker ändå att Magrette håller för sig själv. De spelar inte i samma liga så jämför dem inte riktigt därefter heller. Och Magrette har ju just modeller som står lite mer för sig själv. Tex Dual time eller Leoncino. Hur lika en Panna är dom egentligen? (tavla, krona, boett, inre vridring, storlek mm)

Designstölderna kan ju diskuteras i all oändlighet också men är det någonting Magrette plankar ifrån så är det Anonimo... :)

dual-5.jpg
leoncino-s7.jpg
yay fritt fram då? är sugen på en tiki
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Det är klart att det är fritt fram om du vill ha en. Finns inte en människa på denna gjord som kan säga att du inte får köpa en för att hen tycker att den liknar nåt annat...
 

sveol

Cartier
Magrette har stor potential, men jag tycker dom spolar bort det i att planka Panerai.
Gör dom eget så har svårt att tro att dom skulle misslyckas. Som sagt, dom har stor potential, jag önskar bara att dom faktiskt hade nyttjat det till bättre.

Med det sagt.

Coolt ur! Gillar hur dom skrivit "03" osv istället för singel siffra.

Jag blir nog nöjd med min Dual Time. Ser ingen likhet med pannorna. Ok, Ok de kör båda C3 lume om inte jag har fel, men det anser jag vara ok ;)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag blir nog nöjd med min Dual Time. Ser ingen likhet med pannorna. Ok, Ok de kör båda C3 lume om inte jag har fel, men det anser jag vara ok ;)

APAPAAPAPP!
Går inte! Nepp! Omöjligt. Plankar lume sådär! Nepp!

;)

Fan nu är jag sugen på en. Tur att dom är as stora så det är som en tallrik på armen, då slipper jag sukta efter en.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ruskar lite liv i tråden. Har tittat på Magrettes brons/mässingklocka och gillar den skarpt. Men nu börjar ju de övriga uren i sortimentet att få liv.
Om jag beställer från http://www.magrette.eu så ska man enligt ovan få lite rabatt om man anger att man är KS:are. Hur går det detta till?
Väljer mellan nedanstående:
Moana Pacific Diver Pro Black PVD/black 549 Euro


Moana Pacific Diver Pro
Steel/Grey 589 Euro
Denna finns med riktigt bracelet. Om ajg köper till armband så blir det nog bra.
Någon som vet vikt på dessa?
 
Topp