• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Main spring till Certina 25-66 (25-661)

macallan

Basic
Det verkar inte vara allt för lätt att få tag i en oginalfjäder till dessa klockor. Hittar man så är de väldigt dyra. Är det någon som känner till ett passande alternativ. Om jag mäter fjädern så kan jag hitta på cousins som är ganska nära, men jag vet inte hur noga det är. Tacksam för hjälp.

Kolla på ranttf för vilka dimensioner fjädern ska ha . Sen kan du beställa en med samma mått på cousinsuk. Är längden något längre eller kortare funkar det oftast ändå . Viktigast är höjden och tjockleken .

Samma höjd och tjocklek finns. Det är just längden som skiljer. Antingen 1 cm längre eller 1 cm kortare. Får ta hem en och testa.

När jag kör en sökning på cousinsuk får jag fram en fjäder.

IMG_20170510_215630.jpg

Jag har beställt denna på cousins.. Non-Automatic Mainspring 1.20 x 0.12 x 360 x 10 för cirka 7 pund. Känns väldigt nära orginalet. Bara längden som skiljer. Fick min till ca 35 cm men inte helt lätt att mäta.. Får se hur det blir.

Tillbaka
Topp