• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mainspring

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Sortimentet är mer begränsat och priser troligen lite över cousinsuk men du får grejerna mycket snabbare via Urdelar.se
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Tack för svar! Brukar ni köpa 1 och 1 vid behov eller finns där något bra set?
Enbart köpt en och en. Men många gånger återanvänder jag fjädern genom att veva in den igen efter rengöring med en main spring winder.

På cousinsuk finns en bra filtrerings baserat på storlek på gammal fjäder som letar fram rätt åt dig. Kräver att du kan mäta den du har dock. Men många gånger räcker det ju att ha urverkets kaliber.
 
Super, tack för tips. Ska påbörja min resa nu i att lära mig reparera klockor så undersöker en hel del samt beställer massa verktyg. Reservdelar är nästa nöt att undersöka så började med mainspring. Kommer inte lägga pengar än på winder men får nog bli så såsmåningom :)
 
Topp