• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man cave uppgradering!

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Fick utdrag ur arkiv i veckan, gör sig bra på väggen inne i garderoben...

4uheda9a.jpg


pubevymu.jpg


Fast jag undrar lite varför inte Rolex har den här servicen? 600pix för ett printat papper, de borde väl lätt sälja en miljon första året???
 

David

Bödeln
NiklasArvid skrev:
Fast jag undrar lite varför inte Rolex har den här servicen?

Personligen är jag rätt övertygad om att anledningen är att de helt enkelt inte har tillräckligt kompletta arkiv och inte har någon lust att erkänna detta.

Grattis till ett fint papper! :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hur coolt som helst. Ska nog beställa ett liknande från Omega angående min Speedy.
 

paradis

Audemars
David skrev:
NiklasArvid skrev:
Fast jag undrar lite varför inte Rolex har den här servicen?

Personligen är jag rätt övertygad om att anledningen är att de helt enkelt inte har tillräckligt kompletta arkiv och inte har någon lust att erkänna detta.

Grattis till ett fint papper! :)


Jag lämnade min DD 18038 för service hos Bergströms i Malmö 2010.Efter 6 veckor ringer dom att klockan är klar.Jag betalar med kort,ock får det pappret som kommer ut från maskinen.Får också klockan.Nu frågar jag efter service papper,på Vad som är gjort på klockan,mm Han svarar att VI BRUKAR INTE GE PAPPER på arbete.Hur ska jag veta ,vad ni har gjort ? Han ger sig inte,INGA papper,tack o hej.På väg hem,håller jag på att explodera,6.700 service utan papper.Nästa dag ringer jag till Bergströms i Göteborg.....Ursäkta så mycket,vi skickar hem service papper,som enligt mig var skit.Stid ingenting om vad dom hade gjort.ALDRIG mera Bergströms,KLARLUND i Köpenhamn,där får man service papper ock kaffe under tiden du tittar dig omkring.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
paradis skrev:
David skrev:
NiklasArvid skrev:
Fast jag undrar lite varför inte Rolex har den här servicen?

Personligen är jag rätt övertygad om att anledningen är att de helt enkelt inte har tillräckligt kompletta arkiv och inte har någon lust att erkänna detta.

Grattis till ett fint papper! :)


Jag lämnade min DD 18038 för service hos Bergströms i Malmö 2010.Efter 6 veckor ringer dom att klockan är klar.Jag betalar med kort,ock får det pappret som kommer ut från maskinen.Får också klockan.Nu frågar jag efter service papper,på Vad som är gjort på klockan,mm Han svarar att VI BRUKAR INTE GE PAPPER på arbete.Hur ska jag veta ,vad ni har gjort ? Han ger sig inte,INGA papper,tack o hej.På väg hem,håller jag på att explodera,6.700 service utan papper.Nästa dag ringer jag till Bergströms i Göteborg.....Ursäkta så mycket,vi skickar hem service papper,som enligt mig var skit.Stid ingenting om vad dom hade gjort.ALDRIG mera Bergströms,KLARLUND i Köpenhamn,där får man service papper ock kaffe under tiden du tittar dig omkring.

Riktigt illa !
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Kul service det där! Visst gjorde du samma sak med en Omega? Vad gick det på?

Davids teori gällande Rolex låter förövrigt helt rimlig.
 

jabla

Sarlacc
+1 på Klarlunds.
Nu är den danska kronan dessutom nere på en nivå som gör det lönsamt att serva i Köpenhamn igen.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Charles_ skrev:
När plockade du upp den där PP'n? Stilig som attans :)

Köpte den i November.

Det är ju lite udda att den är i stål, de flesta klockor från de finare husen var ju i guld på den tiden, innan AP revolutionerade hela marknaden med sin stålsportis RO, men dit är det ju ett par år kvar...

Var väl ingen rusning efter denna modell, manufactured in 1971, såld i slutet av 1973... Guldpriset hade ju inte dragit iväg än heller, så relativpriset på en sån här basic stålklocka med "enklaste" verket var väl rätt högt som ny gissar jag.

Men idag! grymt användbar som "stealthig" vardagsklocka (ungefär lika imponerande som en ny certina...), skruvat baklock och sparsam användning har bevarat tavlan i princip mint!!! :D

får ta lite bättre bilder bara... :roll:

Historical_price_of_gold_zps8294e488.png
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Fryken skrev:
Kul service det där! Visst gjorde du samma sak med en Omega? Vad gick det på?

Davids teori gällande Rolex låter förövrigt helt rimlig.

Yep, Omega har samma (tom bättre, de anger land den är skickad till och om det är nåt speciellt) tror att båda tar runt sexhundra kr? hittas på resp företags hemsida!

se tex denna "flightmaster" brandade Railmaster för FAP, ...du kan ju gissa vad det är värt att det finns officiellt papper från Omega på att en sån dront är original... :D

10bl9_zps50658ce5.png
 
Topp