• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man vill ju inte vara som Edward Norton...

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Länge har jag gått runt och funderat på en trevlig klocka som jag INTE kommer flippa så fort jag får tag i den.
Köp en Rolex, säger någon.

Problemet är att jag har ett instinktivt motstånd mot Rolex. Det känns inte som jag riktigt. Vanlig, lite tråkig, och "safe". För folk som inte har någon fantasi. Precis som Edward Nortons karaktär i The Italian Job som köpte alla andras vill-ha-prylar eftersom han inte visste vad han själv ville ha. Edward Norton skulle definitivt köpa en Rolex. Precis, och det där är ju inte jag! Jag är ju sjukt... ehh.. påhittig.

Men det finns två modeller som alltid lockat mig, och det är 1. Oysterquartzen och 2. DD i guld. Bilhandlardrömmen. Det är en sån stor ironi och tämligen halvvulgärt med en DD i gulguld. Hur ska man bära upp den? Man ser nästan snuskig ut. Men mitt i allt detta så inser jag att det finns något väldigt befriande med att känna sig som en snuskig bilhandlare. Ironin blir så inverterad så att det inte är ironiskt längre. Man blir helt plötsligt ball. Så, tänker ni, då blev det väl en Day-Date eftersom du knappt kan sluta yra om den?

Nej nej, absolut inte. Det blev en Oysterquartz. En 17000 från mitten av 90-talet med en röd sekundvisare (aftermarket sannolikt - har aldrig sett en sån förut). Men nog önskar man sig att den var i guld istället.... :banghead:

 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis! OQ är så ruskigt coola i sin kantighet och med sitt högljudda tickande. :) Men byt sekundvisaren.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Håller med dig till en miljon procent angående Rolexmodeller. Har dock nån till på min lista av acceptabla varianter.

Stort grattis, en underbar klocka!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Spring iväg till AD för att få sekundvisaren utbytt och när du ändå är där kör ett trycktest så kommer du vara set! Grattis till en fin klocka!
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Vad skulle Tyler Durden gjort?

Grattis till fin klocka.


Tyler Durden skulle yra osammanhängande om att kommersialismen förstört livet självt, samt att han hellre skulle vilja jaga älg i skogen än att vara en IKEA-boy.
Sen när ingen såg på skulle han springa till Rolex-affären som alla andra och plocka ut en Submariner.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Spring iväg till AD för att få sekundvisaren utbytt och när du ändå är där kör ett trycktest så kommer du vara set! Grattis till en fin klocka!


Är lite inne på det också, men jag tycker den röda visaren är riktigt snygg till den svarta tavlan. Men man kan ju undra varifrån den tidigare ägaren fått den röda visaren...
 

TLåbbman

Omega
Länge har jag gått runt och funderat på en trevlig klocka som jag INTE kommer flippa så fort jag får tag i den.
Köp en Rolex, säger någon.

Problemet är att jag har ett instinktivt motstånd mot Rolex. Det känns inte som jag riktigt. Vanlig, lite tråkig, och "safe". För folk som inte har någon fantasi. Precis som Edward Nortons karaktär i The Italian Job som köpte alla andras vill-ha-prylar eftersom han inte visste vad han själv ville ha. Edward Norton skulle definitivt köpa en Rolex. Precis, och det där är ju inte jag! Jag är ju sjukt... ehh.. påhittig.



ja sådär resonerade jag också först.... sen tog jag mitt förnuft tillfånga och köpte en helt vanlig rolex - aldrig ångrat det.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
null_zpscafb4e4d.jpg
 
Topp