• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manligt - storleken har betydelse

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Klockor - tidshållare, skönhet, komplikationer etc. men även macho, penisförlängare etc, många orsaker finns det för att vi bär armbandsur. Ja, klockan KAN även bäras med avsikten att attrahera en motpart. Storleken på klockan tror jag absolut kan accentuera visa anatomiska kroppsdelar. Nu talar jag givetvis om arm/handled/hand-regionen.

Frågan är om man skall gå stort eller litet för att förstärka och framhäva?
Jag såg denna bild på Instagram igår som fick mig att reagera. Den stora (avsedda) machoklockan och cigarren ger en motsatt effekt. Det får bäraren att framstå som ett barn i storlek, kanske inte så manligt;

IMG_7302.PNG

Royal Oak Offshore i detta utförande är 42mm, men bär stort som vi alla vet. Finns även i 44 mm...

Se vidare nästa bild där ägaren föredömligt bär upp en 34 mm Constellation med ett otroligt manligt intryck som resultat. Må vara att han kompletterat med en del attribut som penisföelängarbil, skinnhandskar/jacka och diverse krimskrams som både kan hjälpa och stjälpa den manliga totalbilden! :D

IMG_7304.PNG


Jag är helt övertygad om att det samma gäller kvinnor och deras klockor. Man kan sätta på sig olika ur/storlekar för att ge en viss effekt/resultat beroende på tillfälle och urstyrsel.

//Rozzy
 

Martinuz

Omega
Tycker det hänger mycket på typ av ur. En stor dykare kan ju t.ex. ha sina poänger rent praktiskt.
Men om vi snackar endast stilmässigt så vinner alltid "mindre" ur för större i min bok. Absolut max 42 mm, men helst mindre :)
Tyder på en viss mognad och ger också ett mer klassiskt intryck. Men visst, allt är ju individuellt, jag är kanske lite "gubbig" av mig helt enkelt.
 

Apansson

Torpare
Större än 42 blir blaffigt... Dessutom är den där klockan på bild nr 1 så DJÄVULSKT ful med de avklippta siffrorna. Ugh! :depressed:
 
Större än 42 blir blaffigt... Dessutom är den där klockan på bild nr 1 så DJÄVULSKT ful med de avklippta siffrorna. Ugh! :depressed:

Den är 42mm... Iofs AP mm ;-)

Dock så gör den inte sig så bra när man har kostym och har den nedanför både machetten och kavajen...

Liraren ser ju för övrigt ut att ha MK som initialer broderat på manchetten, vilket svin, det är ju jag (inte på bilder iofs)
 

Mjölk

Breitling
Klockor - tidshållare, skönhet, komplikationer etc. men även macho, penisförlängare etc, många orsaker finns det för att vi bär armbandsur. Ja, klockan KAN även bäras med avsikten att attrahera en motpart. Storleken på klockan tror jag absolut kan accentuera visa anatomiska kroppsdelar. Nu talar jag givetvis om arm/handled/hand-regionen.

Frågan är om man skall gå stort eller litet för att förstärka och framhäva?
Jag såg denna bild på Instagram igår som fick mig att reagera. Den stora (avsedda) machoklockan och cigarren ger en motsatt effekt. Det får bäraren att framstå som ett barn i storlek, kanske inte så manligt;

IMG_7302.PNG

Royal Oak Offshore i detta utförande är 42mm, men bär stort som vi alla vet. Finns även i 44 mm...

Se vidare nästa bild där ägaren föredömligt bär upp en 34 mm Constellation med ett otroligt manligt intryck som resultat. Må vara att han kompletterat med en del attribut som penisföelängarbil, skinnhandskar/jacka och diverse krimskrams som både kan hjälpa och stjälpa den manliga totalbilden! :D

IMG_7304.PNG


Jag är helt övertygad om att det samma gäller kvinnor och deras klockor. Man kan sätta på sig olika ur/storlekar för att ge en viss effekt/resultat beroende på tillfälle och urstyrsel.

//Rozzy

Riktigt dålig matchning i den övre bilden, med kavaj i kombinationen med en tjock dykare.
 
Topp