• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manuell fotbollsdomarklocka

larra64

Rolex
Köpte den här för ngn månad sedan. Den är rätt rolig. Själv dömde jag fotboll i de lägre serierna i drygt tio år från 1993 och framåt. Alla hade självfallet digitalklockor då. Men jag hade aldrig funderat på hur man klockade dessförinnan. Den här klockan ger en bra ide. Den svarta delen av bezelen är 45 minuter. Började matchen halv tre så drog man bezelen så att man såg att halvleken skulle ta slut kvart över tre. Då behövde man eg bara fundera på ev tillägg. Inte lika exakt som att stoppa en digitalklocka, men betydligt charmigare. Det borde rimligen finnas otaliga sådana här liknande Exonan. Ngn fler/ som har en liknande domarklocka?
image.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Köpte den här för ngn månad sedan. Den är rätt rolig. Själv dömde jag fotboll i de lägre serierna i drygt tio år från 1993 och framåt. Alla hade självfallet digitalklockor då. Men jag hade aldrig funderat på hur man klockade dessförinnan. Den här klockan ger en bra ide. Den svarta delen av bezelen är 45 minuter. Började matchen halv tre så drog man bezelen så att man såg att halvleken skulle ta slut kvart över tre. Då behövde man eg bara fundera på ev tillägg. Inte lika exakt som att stoppa en digitalklocka, men betydligt charmigare. Det borde rimligen finnas otaliga sådana här liknande Exonan. Ngn fler/ som har en liknande domarklocka?
image.jpg
Cool.

Orient gjorde också en på 70-talet.
images.jpg

Bara sett en till salu och dum som jag var köpte jag inte.
 

larra64

Rolex
Dags att uppdatera den här tråden i ishockeytider. Såg den här kronografen och insåg sedan att den var anpassad för fotboll. Blev ett köp.
IMG_5666.jpg
 
Topp