• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt....

mace

Cartier
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Vågar man istället rekommendera Phoenix Straps - absolut bästa banden jag testat. Tillverkar tydligen till brittiska militären enligt mod-spec sen en ziljon år tillbaka. Borde med andra ord vara the real real bond. ;)

Finns på urtid tror jag, men jag beställer mina på ebay.co.uk.
 

trumpetera

Panerai
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Hej!

Klart man vågar-tack för tipset!

Är dock just nu inne på just MARATAC- mycket p.g.a. tjockleken och kvalisorten på nylon.
 

Pleximannen

Cartier
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

trumpetera skrev:
Hej!

Klart man vågar-tack för tipset!

Är dock just nu inne på just MARATAC- mycket p.g.a. tjockleken och kvalisorten på nylon.

Har du testat Phoenix? Jag upplever kvalisorten som grym. Väldigt stabila.
 

trumpetera

Panerai
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Jag köpte ett par "real Bond" från Corvus när dom kom ut-tydligen vävda av Phoenix, men jag tycker dom är slankiga och fransar sig lätt...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Corvus kan man ju...eh...låta bli nuförtiden.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Jag köpte av en kille med det sympatiska namnet mickie500, men nu så har han helt plötsligt inga varor till salu. Förstod det som att det var direkt från Phoenix (mina har också en etsning i spännen med "Phoenix"). Som sagt, tror de säljer dessa på urtid också. Priset är nog samesame.

Det jag gillar med dom är dels att kvaliteten på stickningen är extremt fin och tät, samt att färgen är bra (jag kör uteslutande gråa). Tjockleken är ca 1 mm. Sen gillar jag också att de är de officiella banden - lite nördigt.

Mr Singular, du är partisk. ;) Skämt å sido, du som kan band - har du någon erfarenhet av Phoenix band?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Nja, när det rullade upp att Cameron åkt dit på fem till tjugo år för barnporr, kan jag gott kalla mig partisk.

Phoenix gör jättefina band, men de är lite annorlunda i känslan än de exempelvis jag säljer; hårdare/strävare, tätare och allmänt mindre "marknadsanpassade" och mer kronmateriel. Smaksak, alltså.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Ah, blev ett tag rädd att det var samma kille. Men jag dealade direkt med phoenix. Vet dock inte varför min tjomme helt plötsligt försvann (eller snarare hans varor). Du får så klart vara partisk ändå. :)

Tack för klargörandet över skillnaden - ska se till att beställa från dig så får jag känna och klämma själv. Jag gillar dock den lite hårda bruksiga känslan som Phoenix har, som sagt smaksak.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Trumpetman, vilken bredd är du ute efter?
 

trumpetera

Panerai
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Mitt Corvus-band är mjukt och slinkigt, inte alls "strävt och bruksigt"

Av ovanstående skäl används det inte sedan ett tag....
 

trumpetera

Panerai
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Köpte ett av Singulars för en vecka sedan- kvaliteten är kanon!

Jag vill liksom bara testa MARATAC's NATO's oxå!
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

PM:a din adress om du vill, så skickar jag ett sprillans grått 20 mm Phoenix. Då kan du avgöra om Corvus-bandet var ett måndagsex eller om Phoenix helt enkelt inte är för dig.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: MARATAC "real bond", om man nu vill få tag på ett dylikt

Ligger på lådan, om postverket sköter sig borde du ha det imorg. Återkom med en recension! :)
 
Topp