• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marathon?

Airbus

Guld
Friends Of KS
Hej,

Någon som har erfarenhet av Marathons klockor? Finns ingen svensk ad och man får ju köpa helt på chansning, Verkar vara någon militär koppling men säkert mest en gimmick. Hur känns de i byggkvalitet? Om man inte väljer de med jumbo size, hur känns de på armen?

Alla input välkomna...

Kikade lite på dessa för någon månad sedan (Navigator bland annat), vad jag förstår så är det riktigt tåliga och stabila klockor som används flitigt av militären lite här och var.
Hittade knappt något negativt alls hur som helst men har ingen direkt info om historiken osv.

Jag har haft en Marathon SAR och den kändes gedigen, särskilt länken. Dock var den väldigt hög vilket inte passade på min handled.

Jag rekommenderar Marathon, dels för kvalitetskänslan men också för att man inte ser dem så ofta

Hur står sig kvaliten på denna variant? Är grymt sugen färgerna tilltalar mig rejält. 155 dollares
F46EDA8B-3A11-43AD-93EF-67379FA03CC2.png

0C241A59-BF8A-4FF5-A953-B48C7D6DB2DA.jpeg

Jag har lilla 36:an tsar ( kvarts ) som jag köpte här på forumet. Brukar den dagligen på en Erika’s Originals. Således gillar jag den skarpt.

36:an sitter bra på min 17cm arm och byggkvaliten känns genomgående utmärkt. Som en pansarvagn typ. Tritiumtuberna är beroendeframkallande.

Vad man bör tänka på är att g/tsar bärs stort. Köp med länk om möjligt. Kostar minst 150$ + moms / tull från Marathon.

Har en Navigator som inhandlades här på forumet. Är nöjd och så och klockan är tålig. Så köp den du hittat @Chuck :)
IMG_20190110_073020-01.jpeg
IMG_20190107_183352-02.jpeg
IMG_20181007_134336-01.jpeg
IMG_20180915_151544-01.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp