• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Markesguider, förslag till "proffsen"

Pekkasteele

Breitling
Hej,

Ja, jag reggade mig för ett tag sen, 4-5 månader sen kanske, skulle då köpa min "första" riktiga klocka, har haft en massa andra tidigare såklart, men mest rebrandade, typ , Camel och Lambretta tex som inte är "riktiga" klockmärken. Men iaf, vi flyttade och renovera mm så klockköpet sköts på framtiden, men nu har vi kommit iordning och jag börjar kolla på klockor igen.

Jag är ju då nybörjare så vet inte direkt vilka klockor jag ska kolla på. Tittat lite på en Omega från typ -60, eller en nya Tissot Visodate som jag fick rekommendard i en anna tråd jag skapade. Men jag kom på att jag egentligen slulle vilja veta mer om de olika märkena mm. Började då leta runta här om allmänt om märken, men hittade inte så mycket, kom då på att det vore ju najs om det fanns en "Omega - Historia och fakta" tråd som nån kunnig skrivit, kanske förklarar lite om de olika modellerna och vad som gör Omega unik. Och då samma om andra nämvärda märken, och allt samlat i en ny forumdel. Folk kunde diskutera de olika märken under varje tråd, och sen uppdateras första posten med viktig data.

Ungefär som denna tråd, som dock är på ett helt annat område, mekansika tangentbord: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1105286-guide-mekaniska-tangentbord

Nu är det ju mycket krävt av en nybörjare som mig. Men, kanske finns några därute som vill skriva av sig lite och dela med sig av det dom kan och vet.

Bara ett förslag :)
 

Pekkasteele

Breitling
Jo, det finns så mycket som är utspritt, och är lite svårt att hitta för en nybörjare som mig, för jag vet inte ens alltid vad jag ska söka. Och kollar jag i en tråd nu, tex "Den stora Rolex"-tråden, så är det ju hur många sidor som helst jag måste läsa. det jag letar finns kanske på sida 53 eller något.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
...Folk kunde diskutera de olika märken under varje tråd, och sen uppdateras första posten med viktig data.
Ett problem är att jag inte tror att man kan ändra i det första inlägget efter en viss tid. Skapade själv en tråd där tanken var att hela tiden uppdatera första inlägget men det gick inte :(
 
Topp