• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marknaden i Spanien (Rolex mm)

Jonnny

Basic
Finns det någon som har koll på hur klockmarknaden ser ut i Spanien/Kanarieöarna nu under pandemitider? Har återförsäljarna ens öppet, och är i så fall det lika stor efterfrågan som i Sverige?

Absolut.
Aker man dit turisterna inte finns sa ar det overflod pa SS Daytonas,Pepsi Batgirl och OP41.
Desperata handlare ger fina rabatter for kontanter sa ladda upp med 200EUR sedlar.
Precis som i Stockholm dar bade Rob Nymans Bergstrom och Kroons haller pa att svalta ihjal da inga kinerser langre finns och man anstallt inkastare for att oht fa en chans att salja SS Rolex AP och PP till kraftigt rabatterade priser.
Eller sa ar det lika svart (eller latt beroende pa hur manga osaljbara damklockor du vill kopa) oavsett var i varlden du befinner dig att kopa kul Rolex som en okand nolla...

Valj sjalv vilket scenario du tror mest pa

Okunnig fråga, men är det möjligt under några som helst omständigheter att få % rabatt på Rolex hos en AD?
Vissa modeller kan du säkert få ner lite grann, andra finns inte ens att köpa. Så ser det ut just nu. För några år sedan gick det. Om den tiden kommer tillbaka vet jag inte, men jag tror det mesta går i cykler.

Vissa modeller kan du säkert få ner lite grann, andra finns inte ens att köpa. Så ser det ut just nu. För några år sedan gick det. Om den tiden kommer tillbaka vet jag inte, men jag tror det mesta går i cykler.
Stammer
Och nar en okand nolla kan fa rabatt pa en SS SportRolex sa vill ingen ha dessa da de ar iskalla gubbklockor.
Nu ar det ballaste som finns Xelor i pungkulsblatt!

Skamt asido. Hur manga tradar om detta skall startas?
Oavsett vilket sprak hemsidan ar pa sa kommer dagligen fragan. Kan man kopa modell X hos handlare Y i land Z?
Varfor skulle man kunna det om samma modell ar snorhet dar du bor? Tror du verkligen varlden ar sa liten fortfarande?

Stammer
Och nar en okand nolla kan fa rabatt pa en SS SportRolex sa vill ingen ha dessa da de ar iskalla gubbklockor.
Nu ar det ballaste som finns Xelor i pungkulsblatt!

Skamt asido. Hur manga tradar om detta skall startas?
Oavsett vilket sprak hemsidan ar pa sa kommer dagligen fragan. Kan man kopa modell X hos handlare Y i land Z?
Varfor skulle man kunna det om samma modell ar snorhet dar du bor? Tror du verkligen varlden ar sa liten fortfarande?
+1 på ditt andra stycke! Men på riktigt - du måste gå till doktorn om dina pungkulor är blå...
/J

Så sammanfattningsvis vet ingen hur det ser ut.. Jag var på Teneriffa i november, då hade den lokalen AD stängt, men ett par mindre handlare öppet, och en av dem hade förvånansvärt många fina klockor (Rollar och Omegor). Priserna var ganska höga, jag försökte iofs inte pruta heller.

Så sammanfattningsvis vet ingen hur det ser ut.. Jag var på Teneriffa i november, då hade den lokalen AD stängt, men ett par mindre handlare öppet, och en av dem hade förvånansvärt många fina klockor (Rollar och Omegor). Priserna var ganska höga, jag försökte iofs inte pruta heller.
Jo alla vet hur det ser ut.
AF har ingenting som ar "hett". Halften eller mer av Rolexmontrarna ar tomma,restan har TT Datejusts Damklockor nagon DayDate och om du har supertur en
SS YMII YG Sub och Skydweller,aven om Skydwellern nu borjar kosta over list pa begmarknaden.

Gar du som du sager till narmaste Grais sa finns varenda modell du drommer om tillsalu,men da till marknadspris.

Senast ändrad:
Finns chrono24 och internet där också. Så glöm det attraktiva.

En annan är att tullen på Arlanda är jävligt aktiva pga Covid så tänk inte ens tanken.

Finns chrono24 och internet där också. Så glöm det attraktiva.

En annan är att tullen på Arlanda är jävligt aktiva pga Covid så tänk inte ens tanken.
Oavsett hur aktiv/oaktiv tullen är, så ska klockan tullas oavsett vad. Nu är Spanien med i EU, så man behöver inte tulla något.

Absolut.
Aker man dit turisterna inte finns sa ar det overflod pa SS Daytonas,Pepsi Batgirl och OP41.
Desperata handlare ger fina rabatter for kontanter sa ladda upp med 200EUR sedlar.
Precis som i Stockholm dar bade Rob Nymans Bergstrom och Kroons haller pa att svalta ihjal da inga kinerser langre finns och man anstallt inkastare for att oht fa en chans att salja SS Rolex AP och PP till kraftigt rabatterade priser.
Eller sa ar det lika svart (eller latt beroende pa hur manga osaljbara damklockor du vill kopa) oavsett var i varlden du befinner dig att kopa kul Rolex som en okand nolla...

Valj sjalv vilket scenario du tror mest pa
Har ju missat att välkomna dig till ks så jag passar på nu.
har också en fråga...är alla dina inlägg av humoristisk karaktär?

(tror iofs inte du är så ny som infon säger...)

Mycket subtil ironi i svaren här. Man kan förstå att frågorna dyker upp.

Klockhandlarna har inga nationella gränser längre. De skickar klockorna till en marknad där efterfrågan är stor via väl etablerade gråhandlare som flippar dem.

När Spanien hade en finanskris sist gick det att fynda ett och annat lokalt på den marknaden och det utnyttjade samlare/gråhandlare på ett ögonblick, precis som när det uppstått valuta fluktuationer på grund av plötsliga ekonomiska chocker (T ex Argentina).

Har ju missat att välkomna dig till ks så jag passar på nu.
har också en fråga...är alla dina inlägg av humoristisk karaktär?

(tror iofs inte du är så ny som infon säger...)
Tack for valkomnandet!

Humoristisk karaktar? Jag forstar inte alls vad Min Herre menar..;) (Men han kan kanske ha en poang i vad han spekulerar om anda..)

Ha en trevlig Lordag pa Er alla!

Mycket subtil ironi i svaren här. Man kan förstå att frågorna dyker upp.

Klockhandlarna har inga nationella gränser längre. De skickar klockorna till en marknad där efterfrågan är stor via väl etablerade gråhandlare som flippar dem.

När Spanien hade en finanskris sist gick det att fynda ett och annat lokalt på den marknaden och det utnyttjade samlare/gråhandlare på ett ögonblick, precis som när det uppstått valuta fluktuationer på grund av plötsliga ekonomiska chocker (T ex Argentina).
Helt ratt i allt vad du skriver.

For knappt ett ar sedan var S.A (South Africa) billigast i varlden for den med USD pa just Rolex pga kraftigt forsvagad Rand
Det pagick kanske 6manader innan Rolex hojde sina priser dar till att bli mer i linje med resten av varlden. Och huruvida det fanns nagra klockor att kopa oht ar det valdigt lite info om.
For varje dag som gar blir ju varlden mindre och mindre. Bade stora och sma aktorer har kontakter som kan agera direkt pa den lokala marknaden,och finns det nagot stalle kvar pa var glob dit man inte kan ta sig pa 24timmar langre oavsett varifran man startar?
Ja ska eller bor man i Yttre Mongoliet eller Brasiliens djungler sa kan det ju vara ett aber,men a andra sidan finns dar inga Rolexhandlare heller....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp