• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

marknadsvärde för submariner?

bluetrain

Cartier
hello! är utomlands och fick syn på en fin submariner (no date) tillverkad 96/97 (vi slog på serienr i butiken så den förefaller vara legit). vad skulle ni säga är ett korrekt pris för en sådan med respektive utan cert?

tYdligen skulle urverket vara "det gamla" 14060 och inte 14060m. Är ingen kännare så hade mkt uppskattat er hjälp!
 

Erik M

Breitling
Tycka vad man vill om olika rader text men sitter väl 30-cal i den utan cosc. Utan cert, servicehistorik..? Kanske skön butik på något varmt ställe med korsdrag men känns som att värdet trillar ner mot 30.. och det känns inte snålt. I min bok.
 

Landshark

Cartier
Tycka vad man vill om olika rader text men sitter väl 30-cal i den utan cosc. Utan cert, servicehistorik..? Kanske skön butik på något varmt ställe med korsdrag men känns som att värdet trillar ner mot 30.. och det känns inte snålt. I min bok.

Ingen expert, men "ner mot 30" känns just "snålt". Billigaste på chrono24 ligger avrundat runt 34 kkr. Därmed skulle jag säga att ett vettigt pris ligger runt 36 kkr +/- någon tusing...
 

Erik M

Breitling
Ingen expert, men "ner mot 30" känns just "snålt". Billigaste på chrono24 ligger avrundat runt 34 kkr. Därmed skulle jag säga att ett vettigt pris ligger runt 36 kkr +/- någon tusing...

Kan vara jag som är snål, kan vara du som är generös. Kan även vara jag som inte har hängt med i de senare årens prisutveckling. Hade bara två cent om dem har jag redan kastat i sjön ;) Men efter "ner mot 30" känns det som att man kan känna sig på gött humör efter köpet också, och inte mer fundersam.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Kan vara jag som är snål, kan vara du som är generös. Kan även vara jag som inte har hängt med i de senare årens prisutveckling. Hade bara två cent om dem har jag redan kastat i sjön ;) Men efter "ner mot 30" känns det som att man kan känna sig på gött humör efter köpet också, och inte mer fundersam.

priset ligger runt 35-36 här på forumet
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Det är väl även skick/service , o en liten risk att om den är stulen o man lämnar in på service här hemma så kan det ev vara svårt att få hjälp från försäljaren .
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Från 36 och uppåt är väl rätt rimligt, i alldagligt skick. Sedan kryper det väl upp om det är cert/box och lite till om det är fullset. Är den dessutom servad från AD så betingar det väl ytterligare en slant.
 

bluetrain

Cartier
Tack för era svar! Om man vill försäkra sig om att det inte är några konstigheter med historiken. Finns det en global databas och kan man isåfall be svensk åf slå på serienr? Eller finns det andra sätt att verifiera t ex att den ej varit stulen?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Var inte då länge sedan man kunde knipa en sådan för 3500 dollar på VRM.....då dollarn låg i 6.xx.......det var tider det.....
 
Topp